کد خبر: 080302128731
روزنامهعصر انقراض (طنز)

پارکینگ شما اطلاعیه ندارد؟

ذوالنوری، نایب رئیس مجلس: «یک اطلاعیه‌ای در پارکینگ مجلس زدند که کسانی که خودروی شاسی بلند می‌خواهند مراجعه کنند؛ برخی هم برای دریافت خودرو مراجعه کردند.»

راضیه حسینی

پارکینگ مجلس هم مکانی است مثل همه‌ی پارکینگ‌های دیگر، که  پر از اطلاعیه‌ی ثبت نام خودروی شاسی بلند هستند.

چه دلیلی دارد مسأله‌ای در این حد عادی و روزمره به یکی از موضوعات بحث برانگیز تبدیل شود؟ مگر در پارکینگ خانه و محل کار شما از این اطلاعیه‌ها پیدا نمی‌شود؟ مگر روی در و دیوار، بین اطلاعیه‌‌های «لوله بازکنی صداقت» و «قالیشویی بهتران پاک پروران» اطلاعیه‌ی ثبت نام شاسی بلند را ندیده‌اید؟ حتماً حواس‌تان نبوده.

باید با دقت بیشتری نگاه کنید. البته حق دارید. تعداد اطلاعیه‌ها آن‌قدر زیاد است که آدم گاهی گیج می‌شود و بعضی‌ها را جا می‌اندازد. از فروش خانه و زمین با نصف قیمت تا هواپیماهای در حد نو، بدون سود، و با چک کارمندی.

دیوارهای پارکینگ‌ها مکان‌های وسوسه‌برانگیزی هستند. انگار خود شیطان با یک سطل سریش و چند کاغذ، در میان پارکینگ‌ها پرسه می‌زند و اطلاعیه‌ها را می‌چسباند. بعد هم گوشه‌ای منتظر می‌ماند تا یک نفر چشمش به متن آگهی بخورد.

همه‌ی مشکل از دیوارهای بزرگ است. احتمالاً پارکینگ مجلس، جا برای هر نوع آگهی زیاد دارد. آن‌قدر زیاد که هیچ‌کدام با آن یکی تداخلی پیدا نمی‌کنند و می‌شود راحت پیدای‌شان کرد.

به نظرمان راه حل در از بین بردن دیوارهای پارکینگ است. شاید هم بشود برای دوری از وسوسه‌های شیطان رجیم، کلاً پارکینگ را حذف کنید. برای نمایندگان هم توفیق اجباری حاصل می‌شود تا با وسایل نقلیه‌ی عمومی تردد کنند و جامعه‌ی واقعی را ببینند. کمی پیاده‌روی کنند و در شهر چرخی بزنند. شاید از کنار چند پارکینگ گذر کنند.

به دیوارهایش نگاهی بیندازند. خودروهای آدم معمولی‌ها را ببینند و با خودشان فکر کنند چرا هنوز هم پراید مدل ۸۶ دارند؟ چرا از اطلاعیه‌های جذاب خودروهای شاسی بلند استفاده نمی‌کنند؟ چرا از ماشین‌های باکلاس خوش‌شان نمی‌آید؟

احتمالاً بعد از رسیدن به مجلس، جلسه‌ای با حضور همه‌ی کارگروه‌ها برگزار می‌کنند تا علت بی‌علاقگی مردم نسبت به خرید خودروهای شاسی بلند را بررسی کنند.

سرآخر هم نتیجه می‌گیرند که مردم از چشم‌زخم می‌ترسند. برای همین ترجیح می‌دهند پراید تمام رنگ سوار شوند و با شاسی بلند توی چشم نباشند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا