کد خبر: 051001114325
بورس

پایان بورس امروز /ورق معاملات در میانه روز برگشت

بورس تهران در میانه اولین هفته زمستان، باز هم تسلیم عرضه‌ها نشد و با وجود شروع نه چندان خوب، شاخص کل موفق به ثبت افزایش ۱۳ هزار واحدی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نماگر اصلی تالار شیشه‌ای که در آغاز معاملات شروع خوبی نداشت و گام در سمت سرخ بازه نوسانی خود برداشت، در ادامه با ثبت یک چرخش توانست با رشد ۱۲ هزار و ۸۲۹ واحدی، سومین روز هفته را به پایان رساند.

شاخص کل بورس تهران با رشد ۰.۸۲ درصدی، تا محدوده یک میلیون و ۵۷۶ هزار واحدی پیشروی کرد.

شاخص هم‌ وزن بازار سرمایه با سبقت از شاخص کل که بیشتر منعکس کننده افت و خیز سهام شاخص‌ساز است با رشد ۰.۹۳ درصدی توانست ۴ هزار و ۳۰۰ واحد به ارتفاع خود بیافزاید.

در پایان نماینده هم‌ وزن نماد‌های بازار سرمایه در محدده ۴۶۷ هزار و ۵۴ واحدی قرار گرفت.

ارزش معاملات در روز جاری چقدر بود؟

امروز نیز همسو با عملکرد مطلوب شاخص کل بورس، اعداد و ارقام بازار سرمایه نظیر ارزش و حجم معاملات سطح روز گذشته خود را حفظ کردند.

ارزش معاملات خرد (سهام + حق تقدم‌ها) در روز جاری در محدوده ۶ هزار و ۶۸۷ هزار میلیاردی قرار گرفت تا همچنان ارزش معاملات در سطح نسبتا بالای خود باقی بماند.

نکته مهم دیگر حجم معاملات بود که در محدوده ۱۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم معامله شده قرار گرفت.

شاخص ورود و خروج پول حقیقی‌

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود سرمایه این افراد به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه تا لحظه تنظیم این گزارش، خبر از ورود ۱۸۷ میلیارد تومان به بورس می‌دهد.

ساز کوک اعداد و ارقام جانبی بورس تهران سهامداران را به تداوم صعود امیدوار کرده است.

نقشه بورس تهران امروز با حضور ۴۳۵ نماد سبز و ۲۰۶ نماد منفی نمایان‌گر قدرت نسبی مجدد خریداران در بازار بود. ارزش دلاری بازار سرمایه ایران در پایان معاملات روز امروز در سطح ۲۵۶ میلیارد دلار قرار گرفت.

نمادهای اثرگذار بر معاملات

امروز نمادهای کگل، میدکو، نوری، ومعادن، خودرو و حکشتی بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای فولاد، فملی، وپاسار، وبانک، شبریز و پترول در بر دارنده بیشترین تاثیر منفی روی شاخص کل بودند.

در سوی دیگر بازار، نمادهای کگهر، وهور، هرمز، کوثر، شراز، پخش و شاوان بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل فرابورس داشتند.

از طرفی بپاس، آریا، غصینو، فرابورس، زاگرس و گدنا بیشترین تاثیر منفی را روی این شاخص داشتند.

بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها متعلق به نمادهای پارس، فارس، قهکمت، ولبهمن، خپویش، جم پیلن و شستا بود. در لیست بیشترین ارزش‌ صف فروش نمادهای وسالت، وسدید، گدنا، واحصا خفنر و فنرژی در این لیست به چشم می‌خورد.

بیشترین ارزش صف خرید نیز متعلق به نمادهای گشان، کویر، ولصنم، خبنیان و پخش بود که نماد جدید حاضر در این لیست است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا