کد خبر: 151202153487
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیبورس

پایان بورس امروز ۱۵ اسفند ۱۴۰۲/ بازار سهام احیا شد

بازار سهام امروز به مدد رشد گروه‌های صادرات‌محور احیا شد. به این ترتیب شاخص کل بورس بیش از ۳۰ هزار واحد بالا رفت و بازار سهام توانست دوباره پول حقیقی جذب کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز بار دیگر ثبت سفارش فروش از سوی بازارگردان‌ها در کلیه نمادهای بازارهای اول، دوم و پایه فرابورس ممنوع اعلام شد. در همین حال، اعلام شد که دریافت مالیات علی‌الحساب دو درصدی از صادرات مواد خام و نیمه‌خام متوقف شده و اصل میزان عوارض پرداختی بعد از اینکه درآمد صادراتی برای صادرکنندگان حاصل شد، اخذ می‌شود.

این دو خبر توانست بازار سهام را که در ارزنده‌ترین حالت خود قرار گرفته، شارژ کند و شاخص‌های سهامی را بار دیگر در منطقه مثبت قرار دهد. در همین حال، ماندگاری دلار در کریدور ششم، سیگنال‌های مثبتی به‌ویژه برای گروه‌های صادراتی بازار سرمایه ارسال کرده است.

به این ترتیب، امروز ۵۱ درصد از نمادهای بازار سهام در محدوده مثبت نوسان کردند و ۱۳۵ نماد منفی نیز در محدوده نوسان صفر تا یک معامله شدند. در این میان، گروه‌های صادرات‌محور نظیر فلزات اساسی، فرآورده‌های نفتی و گروه شیمیایی پیشتاز رشد بازار سهام بودند.

عملکرد شاخص‌ها

شاخص کل بورس تهران امروز با جهش ۳۲ هزار و ۶۳ واحدی، معادل ۱.۵ درصد رشد کرد و در ارتفاع دو میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۲۸ واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز امروز صعودی شد و با رشد سه هزار و ۹۷۳ واحدی، معادل ۰.۵۴ درصد بالا رفت تا در سطح ۷۳۹ هزار و ۷۵۶ واحد قرار گیرد.

حجم و ارزش معاملات خرد

اگرچه شاخص‌های بازار سهام امروز مثبت شدند اما حجم معاملات خرد نسبت به روز گذشته با کاهش مواجه بود و تا لحظه تنظیم این گزارش به ۱۱.۱ میلیارد برگه سهم رسید. ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی هم امروز ۶ هزار و ۷۱۷ میلیارد تومان بود.

ورود و خروج پول حقیقی

تراز پول حقیقی در سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی امروز مثبت شد و تا لحظه تنظیم این گزارش به ۵۸۲ میلیارد تومان رسیده است. با این حال، صندوق‌های درآمد ثابت امروز ۶۳۲ میلیارد تومان پول حقیقی از دست دادند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا