کد خبر: 190902145868
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیبورس

پایان بورس امروز ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / شاخص کل بورس متوقف شد

بازار سهام امروز شاهد توقف شاخص کل بورس بود؛ در حالی که نماگر بورس تنها ۱۱۲ واحد رشد کرد اما شاخص هم‌وزن رشد نسبتا بهتری داشت و ۱۷۸۷ واحد بالا رفت تا اثبات کند همچنان نگاه سرمایه‌گذاران این بازار به سمت شرکت‌های کوچک و متوسط است. با این حال اما حجم و ارزش معاملات خرد نیز در این روز نسبت به روزهای اخیر کاهش ملموسی داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام امروز شاهد توقف شاخص کل بورس بود. نماگر اصلی بازار امروز با رشد ۳۱۲ واحدی، تنها ۰.۰۱ درصد بالا رفت و در سطح دو میلیون و ۱۶۱ و ۷۷ واحد متوقف شد.

این در حالی بود که شاخص هم‌وزن رشد نسبتا خوبی داشت و با رشد هزار و ۷۸۷ واحد، معادل ۰.۲۴ درصد بالا رفت و به ارتفاع ۷۴۶ هزار و ۴۴۶ واحد رسید.

در روزی که ۵۰ درصد نمادهای بازار منفی بودند، شاخص کل فرابورس ۶۳ واحد بالا رفت و به سطح ۲۶ هزار و ۲۹۴ واحد رسید تا رشد ۰.۲۴ درصدی را تجربه کند.

نمادهای موثر

امروز نمادهای حکشتی و فولاد، بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای شپنا، وبملت، شبندر، شستا و شتران، بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل بورس داشتند. در همین حال، حکشتی، ثشاهد، شستا، فولاد، ذوب، شفارس و خگستر، پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی بودند.

در فرابورس هم امروز نمادهای کگهر، انتخاب، تجلی و دماوند، بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای وسپهر، هزمز و فجهان، بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل این بازار داشتند. در همین حال، کرومیت، فصبا، کمرجان، کرمان، زماهان، خاور و نطرین، پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.

حجم و ارزش معاملات خرد

تا لحظه تنظیم این گزارش، حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی بازار به هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون برگه سهم رسیده که با ارزش پنج هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان معامله شدند. معاملات صندوق‌ها تا ساعت ۱۵ ادامه دارد.

در همین حال تا کنون ۱۴۱ میلیارد تومان پول حقیقی از سهام و ۱۷۱ میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا