کد خبر: 191002148590
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیبورس

پایان بورس امروز ۱۹ دی ۱۴۰۲ / رشد قیمت دلار، شاخص کل را بالا کشید

بازار سهام امروز شاهد دو روند متفاوت در معاملات بود. امروز نمادهای بزرگ طرفداران بیشتری در بازار داشتند و شاخص کل را مثبت کردند، اما در مقابل، نمادهای کوچک و متوسط بازار، خلاف روزهای گذشته رفتار کردند و به این ترتیب، شاخص هم‌وزن کاهشی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات امروز بازار سهام به‌نحوی رقم خورد که نمادهای بزرگتر بازار توانستند پس از مدت‌ها روندی صعودی را طی کنند و شاخص کل را اندکی بالا ببرند؛ اگرچه این رشد بسیار ناچیز بود!

در مقابل اما وضعیت نمادهای کوچک و متوسط بازار، چندان رضایت‌بخش نبود و شاخص هم‌وزن را منفی کرد. به نظر می‌رسد رشد امروز شاخص کل بورس تحت تاثیر نوسانات قیمت دلار باشد؛ چرا که دلار امروز با گپ مثبت باز شد و به کانال ۵۱ هزار تومان راه یافت.

امروز شاخص کل بورس تهران با رشد دو هزار و ۵۶۵ واحدی، معادل ۰.۱۲ درصد بالا رفت و در پله دو میلیون و ۱۵۶ هزار و ۵۲۱ واحد قرار گرفت.

امروز شاخص هم‌وزن اما منفی بود و با افت هزار و چهار واحدی، معادل ۰.۱۳ درصد پایین رفت تا در پله ۷۵۸ هزار و ۵۷۴ واحد قرار گیرد.

شاخص کل فرابورس هم امروز افت کرد و ۴۰ واحد پایین رفت تا با کاهش ۰.۱۶ درصدی در سطح ۲۶ هزار و ۲۴۰ واحدی قرار گیرد.

حجم و ارزش معاملات خرد

امروز حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی به هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون برگه سهم رسید که با ارزش چهار هزار و ۹۳۲ میلیارد تومان انجام شد.

ورود و خروج پول حقیقی

بازار سهام امروز هم شاهد خروج پول حقیقی از سهام، صندوق‌های سهامی و حق تقدم‌ها بود. رقم خروج پول حقیقی در روز جاری به ۲۰۶ میلیارد تومان رسید.

امروز همچنین ۲۳۴ میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا