پایان بورس امروز ۶ فروردین ۱۴۰۳/ نمایش چشم‌نواز نمادهای کوچک و متوسط بازار سهام

  کد خبر: 060103154893

بازار سهام دومین روز معاملاتی سال ۱۴۰۳ را نیز سبزپوش سپری کرد. اگرچه رشد امروز بازار مانند روز گذشته نبود اما نمادهای کوچک و متوسط توانستند معاملات چشم‌نوازی را برای سهامداران به نمایش بگذارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام امروز عرصه معاملات امیدوارانه سهامداران به‌ویژه در نمادها کوچک و متوسط بود. ورود پول حقیقی به همراه رشد حجم و ارزش معاملات خرد نسبت به روز گذشته نشان داد که ارزندگی بازار سهام در سرمایه‌گذاری‌های سال جدید لحاظ شده است.

عملکرد شاخص‌ها

شاخص کل بورس تهران امروز با رشد ۱۷ هزار و ۲۵۵ واحدی، معادل ۰.۷۷ درصد بالا رفت و در ارتفاع دو میلیون و ۲۵۳ هزار و ۶۰۴ واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز به عنوان نماینده سهام کوچک و متوسط بازار، افزایشی بود و رشد بهتری را نسبت به شاخص کل ثبت کرد.

شاخص هم‌وزن بازار سهام امروز با صعود هشت هزار و ۹۶۰ واحدی، معادل ۱.۱۸ درصد بالا رفت و در سطح ۷۶۷ هزار و ۶۸ واحد قرار گرفت.

حجم و ارزش معاملات خرد

حجم معاملات خرد سهام و حق تقدم‌ها امروز نسبت به روز گذشته افزایشی بود و به ۱۰.۳ میلیارد برگه سهم رسید که با ارزش چهار هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان داد و ستد شد. به این ترتیب ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم‌ها نیز نسبت به دیروز افزایش داشت.

گفتنی است امروز هم تراز پول حقیقی در سهام و حق تقدم‌ها مثبت بود و ۸۳ میلیارد تومان پول حقیقی جذب شد. صندوق‌های درآمد ثابت نیز تا لحظه تنظیم این گزارش تنها دو میلیارد تومان پول حقیقی جذب کرده‌‍اند.

خروج از نسخه موبایل