کد خبر: 080103154971
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیبورس

پایان بورس امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ / بازگشت ذوب به تابلو معاملات

نگاهی به معاملات بورس امروز حاکی از سبزپوش شدن ۶۰ درصد از نمادهای بورسی است. همچنین نماد ذوب پس از افزایش سرمایه حدود ۹۰ درصدی به روند معاملات بازگشت و با رشد ۱۳.۷۷ درصدی به کار خود خاتمه داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در خلاف جهت کندل روز معاملاتی گذشته خود رفتار کرد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با افزایش ۱۱ هزار و ۹۷۲ واحدی که معادل ۰.۵۳ درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و ۲۶۱ هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر اما قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام صعود کمتری را به خود دیدند؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز دو هزار و ۷۹۹ واحد که معادل ۰.۳۶ درصد این شاخص است افزایش ارتفاع داد و به سطح ۷۷۰ هزار و ۴۵۸ واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری ، حجم معاملات را ۱۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و ۱۹ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

برخلاف روند روز معاملاتی گذشته ورود و خروج پول حقیقی، این عدد در روز جاری مثبت بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود ۱۸۶ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام تزریق شده است. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که تا لحظه تنظیم این گزارش حدود ۱۸۹ میلیارد تومان پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت تزریق شده است.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم ذوب، کرومیت و وشهر بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های ذوب، دی و خودرو به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

ذوب با افزایش ۱۳.۷۷ درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، خلنت نیز با افت ۶.۹۸ درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های ذوب، وشهر و توسن تعلق گرفت. همچنین در جریان معاملات امروز سهم‌های ونوین، فنوال و همراه ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که پول هوشمند از نمادهای ثفارس، زماهان و ثغرب خارج شده است.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های سباقر، چنوپا و کاریز رقم خورد. همچنین غبشهر در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد خکمک بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا