کد خبر: 160802142556
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیبورس

پایان بورس امروز ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / نمایش قدرتمند حقیقی‌ها در بازار سهام

بازار سهام امروز صحنه نمایش قدرتمند حقیقی‌ها بود؛ به‌نحوی که نه تنها این بازیگران موثر، تراز پول حقیقی در بازار را مثبت کردند بلکه رکورد دو ماهه ارزش معاملات خرد را هم شکستند.

به این ترتیب، شاخص کل بورس امروز بیش از ۲۱ هزار پله بالا رفت و شاخص هم‌وزن نیز رشد بیش از ۱۱ هزار واحدی داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، بورس تهران امروز شاهد تحرکات حقیقی‌ها بود. تراز پول حقیقی در بازار مثبت شد و ارزش معاملات خرد نیز رکود دو ماهه را زد. در همین حال سهم حقیقی‌ها از خرید سهام و صندوق‌های سهامی بیش از ۸۱ درصد بود. البته باید در نظر داشت که سهم حقیقی‌ها در سمت فروش هم بالا بود و به ۷۷ درصد رسید.

به این ترتیب، نمایش حقیقی‌ها در بازار سهام امروز تکمیل شد تا این گروه از بازیگران، صحنه‌گردان اصلی بازار سهام باشند. گفتنی است امروز ۸۴ درصد از نمادهای بازار مثبت بودند و ۶۵ نماد در محدوده بالاتر از ۵ درصد نوسان کردند.

عملکرد شاخص‌‌ها

شاخص کل بورس تهران امروز با رشد ۲۱ هزار و ۸۲۳ واحدی، معادل ۱.۰۷ درصد بالا رفت و در ارتفاع دو میلیون و ۵۲ هزار و ۶۹۵ واحد ایستاد. شاخص هم‌وزن نیز امروز ۱۱ هزار و ۳۵۳ واحد بالا رفت و با رشد ۱.۶۶ درصدی به سطح ۶۹۶ هزار و ۱۸۸ واحدی رسید.

در این میان، شاخص کل فرابورس هم افزایشی بود و با ۲۶۵ پله رشد، در ارتفاع ۲۴ هزار و ۹۸۶ واحد قرار گرفت تا آماده ورود به سطح ۲۵ هزار واحدی شود. به این ترتیب، وضعیت سهام کوچک و متوسط بازار سهام نیز امروز مانند شاخص‌سازها خوب بود و عموما در محدوده مثبت معامله‌شدند.

نمادهای موثر

امروز فلزی‌ها نقش مهمی در رشد شاخص کل ایفا کردند به‌نحوی که دو نماد شاخص فولاد و فملی، هر کدام به تنهایی نماگر بازار را بیش از ۱۰۰۰ واحد بالا کشیدند.

در همین حال، نمادهای خودرو، شستا، رمپنا، فارس و حکشتی نیز پس از فولاد و فملی، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در این میان ذوب، خگستر، شستا، خودرو، حفارس، خساپا و فولاد، پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی در معاملات روز جاری بودند.

در آن سوی بازار، شاخص کل فرابورس به مدد نمادهای خاور، انتخاب، هرمز، آریا، وسپهر، فزر و سامان بالا رفت. در همین حال، کرمان، خاور، فزر، گدنا، غدانه، نیان و بمولد، پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی در معاملات روز جاری بودند.

حجم و ارزش معاملات خرد

امروز حجم و ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی با رشد ملموسی نسبت به روزهای گذشته روبرو شد. حجم معاملات خرد در این روز به ۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون برگه سهم رسید و ارزش معاملات خرد نیز ۶ هزار و ۹۸ میلیارد تومان بود.

امروز همچنین حقیقی‌ها بیش از ۲۹۷ میلیارد تومان پول وارد بازار سهام کردند و از آن سو، خروج ۴۵۶ میلیارد تومانی پول از صندوق‌های درآمد ثابت را رقم زدند.

گفتنی است امروز صندوق‌های سهامی به تنهایی شاهد ورود ۱۵۷ میلیارد تومان پول حقیقی بودند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا