کد خبر: 29100065940
بورس

پایان خوش بورس در این هفته با رشد ۳ هزار واحدی شاخص کل

معاملات این هفته بازار سهام در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران بعد از چهار روز منفی در این هفته، بالاخره سبز شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات این هفته بازار سهام در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران بعد از چهار روز منفی در این هفته، بالاخره سبز شد.

در جریان معاملات امروز که با رشد ۰٫۲۶ درصدی شاخص کل همراه بود، شبندر، شپنا و کگل بیشترین تاثیر مثبت را داشتند. شاخص کل هم‌وزن اما امروز هم ۰٫۴ درصد منفی شد و به سطح ۳۳۵ هزار و ۶۴۳ واحدی رسید.

رکوردشکنی قیمت جهانی نفت موجب شد تا نمادهای پالایشی امروز با صف خرید به کار خود پایان دهند. این در حالی بود که فملی امروز معاملات منفی را پشت سر گذاشت و در پایان بازار با ۱٫۶ درصد افت در قیمت ۶۷۲ تومانی بسته شد.

ارزش معاملات امروز بورس در حالی از مرز ۲٫۸ هزار میلیارد تومان عبور کرد که فرابورس هم بیش از سه هزار میلیارد تومان معامله را به ثبت رساند.

امروز همچنین دو گروه فراورده‌های نفتی و زراعت بیشترین تعداد نمادهای سبز را داشتند. همچنین گروه فلزات اساسی همن با ارزش معاملات ۳۳۲ میلیارد تومانی پر معامله‌ترین گروه بازار بود. گروه فراورده‌های نفتی هم دیگر گروهی بود که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان معامله را به ثبت رساند.

در میان نمادهای بازار هم پالایش، فملی و کمند بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. امروز همچنین بلوک فولاد هم با ارزش ۴۲۹ میلیارد تومان در بازار معامله شد.

شاخص کل بورس در حالی هفته را در سطح یک میلیون ۲۷۹ هزار واحدی به کار خود خاتمه داد که روز گذشته کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را از دست داده بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا