کد خبر: 13040035846
اقتصاداقتصاد کلانتولید و بازرگانی

پای سوئدی‌ها به اقتصاد ایران باز می‌شود

سازمان توسعه تجارت می‌گوید امکان افزایش همکاری‌های دو جانبه اقتصادی میان ایران و سوئد وجود خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، هر چند در دوره برجام، بسیاری از شرکت‌های بزرگ اروپایی به ایران آمدند و در جریان مذاکره با طرف ایرانی، از سرمایه گذاری تا فروش محصولات خود را وعده دادند اما با خروج آمریکا از این توافق، عملا بسیاری از این وعده‌ها و برنامه‌ها به محاق رفت و کار تا امروز متوقف شد.

هر چند هنوز سرنوشت مذاکرات ایران با کشورهای چهار + یک و آمریکا در وین به نتیجه‌ قطعی نرسیده اما گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که بسیاری از شرکت‌های اروپایی به بازگشت به بازار ایران علاقه دارند و در صورت کنار رفتن تهدیدهای سیاسی می‌توان به بازگشت آنها امیدوار بود.

سازمان توسعه تجارت در جدیدترین خبر خود اعلام کرده که سوئد می‌تواند یکی از این شرکای تجاری ایران در آینده نزدیک باشد و  نشست مجازی همکاری‌های مشترک جمهوری اسلامی ایران و سوئد با حضور سفرای دو کشور، مقامات وزارت امور خارجه نیز با همین محور برگزار شده است.

بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت، در این سمینار طرفین بر توسعه همکاری‌های صنعتی و تجاری، برگزاری همایش‌های تجاری، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری، برگزاری نمایشگاه‌ها و برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک با مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران و وزارت تجارت خارجی سوئد تاکید کردند.

در این دیدار دو طرف ابراز امیدواری کردند با آغاز به کار دولت جدید در ایران ضمن گسترش طیف همکاری‌های دو جانبه و افزوده شدن بر حجم مناسبات و روابط اقتصادی، با رفع تحریم‌ها و حل و فصل مشکلات بانکی شاهد گسترش روزافزون روابط اقتصادی و تجاری میان ایران و سوئد باشند.

توسعه‌ی روابط در حوزه‌های انرژی‌های پاک، حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات، انرژی، نفت و گاز و پتروشیمی، حوزه‌ی سلامت و بهداشت در این نشست مورد تاکید قرار گرفت و در پایان شرکت‌های مطرح ایرانی و سوئدی به معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود پرداختند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا