کد خبر: 240702140528
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

پای مافیا به معاینه فنی باز شد /دریافت برگه برای خودروهای معیوب!

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مرکز معاینه فنی گفت: مسئله دریافت پول اضافه برای گرفتن معاینه فنی توسط برخی افراد و نادیده گرفتن عیوب خودرو موردی است که نمی‌توان آن را رد کرد.

این روزها تقلب در همه بازارها و حوزه‌ها به شدت افزایش پیدا کرده است. بازار خودرو و به خصوص بخش معاینه فنی هم از این قاعده مستثنا نیست. به نوعی می‌توان گفت متخلفان همیشه راه‌حلی برای دور زدن قوانین پیدا می‌کنند. آنها برای حل مشکل خود سراغ افراد با نفوذ در این حوزه می‌روند تا معاینه فنی خودروی معیوب را دریافت کنند.

اما بر خلاف تصور، این افراد با نفوذ به صورت پنهانی کار خود را انجام نمی‌دهند بلکه کاملا آشکار تبلیغ می‌کنند و آنطور که به نظر می‌رسد نظارتی هم روی این مسائل وجود ندارد.

معاینه فنی برای خودروهای معیوب

اگر کلمه معاینه فنی را در پلتفرم‌های تبلیغ جست و جو کنید با نتیجه جالبی مواجه می‌شوید؛ «دریافت معاینه فنی خودرو در کمترین زمان». با پرس و جو و مصاحبه با این افراد به این نکته رسیدیم که در مراکز معاینه فنی افرادی حضور دارند که با دریافت مبالغی هنگفت برگه معاینه فنی را به شما می‌دهند.

اما هزینه دریافت این برگه بستگی به مدل، نوع و سال ساخت خودرو دارد. برای مثال اگر کاتالیزور پراید شما خراب باشد با پرداخت ۴۰۰ هزار تومان معاینه فنی را برایتان دریافت می‌کنند.

همانطور که گفته شد این مبلغ برای خودرو‌های مختلف متفاوت است برای مثال اگر خودرویتان سمند و معیوب باشد ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند یا اگر یک تندر اسپرت شده داشته باشید باید چیزی حدود ۷۰۰ هزارتومان پرداخت کنید.

البته ناگفته نماند این برگه معاینه فنی به گفته این افراد یک سال اعتبار دارد. نکته جالب توجه این است که برخی افراد خودرو را از شما می‌گیرند و بعد از چند ساعت با برگه معاینه فنی تحویل می‌دهند.

منبع: صمت

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا