کد خبر: 28020027613
بانک و بیمهتولید و بازرگانیروزنامه

پرداخت اولین خسارت ناشی از شیوع کرونا به واحد‌های تولیدی از سوی بیمه

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی، پرداخت خسارت ناشی از شیوع کرونا به واحد‌های تولیدی اولین‌بار در نظام بیمه‌ای ایران انجام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا سلیمانی گفت:در زمان انعقاد قرارداد بیمه باید مبلغی که از طرف مردم پرداخت می‌شود به میزانی باشد تا در زمان حادثه بتواند خسارت ایجادشده را جبران کنند. شرکت بیمه تعاون در جبران خسارت ناشی از توقف کسب‌وکار طرحی را ارائه کرد که مورد تایید بیمه مرکزی قرار گرفته است.

او افزود: شرکت بیمه تعاون با همراهی بیمه‌ایران و بیمه مرکزی در راستای کمک به واحد‌های صنفی تلاش کرده است. افرادی که بیمه‌نامه دارند و در تعطیلات کرونا با افت فروش مواجه شدند، می‌توانند خسارت خود را دریافت کنند. در پرداخت خسارت به تعطیل یا نیمه‌تعطیل بودن واحدها توجهی نشده است. نکته جالب توجه، ثبت این کار در نظام بیمه‌ای جهان است که با نام ایران به جهانیان معرفی شد.

از ابتدای همه‌گیری کرونا و از اسفند ۹۸ پرداختی‌های خسارت‌های ناشی از کرونا انجام شده است.

سلیمانی، بیمه را حافظ کرامت انسانی دانست و بیان کرد: ما می‌توانیم با نظام بیمه‌ای تعهدی را ارائه کنیم که بسیاری از مشکلات را حل کند. هر شرکت بیمه‌ای می‌تواند در هر سال محصول بیمه‌ای جدیدی ارائه کند. در سال ۱۴۰۰ هم محصول بیمه‌ای جدیدی ارائه خواهد شد. شرکت‌های بیمه‌ای تلاش زیادی در مقابله با کرونا دارند.

پرداخت ۶ میلیارد تومان خسارت به واحدی‌های تولیدی به دلیل شیوع کرونا

مدیر عامل بیمه تعاون نیز از پرداخت ۶ میلیارد تومان خسارت به واحدی‌های تولیدی به دلیل شیوع کرونا خبر داد و گفت:تا به امروز ۳هزار و ۶۰۰کسب‌وکار کوچک و متوسط بیمه‌نامه بیمه توقف کسب‌وکار را خریداری کرده‌اند و حدود ۶ میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است.

یونس مظلومی در مراسم پرداخت خسارت بیمه توقف کسب‌وکار به ۲هزار واحد صنفی تحت پوشش که با حضور نمایندگان صنوف برگزار شد، اظهار کرد: مراسم پرداخت خسارت بیمه توقف کسب‌وکار به ۲هزار واحد صنفی تحت پوشش بیمه که حضور نمایندگان صنوف برگزار شد، اظهار کرد: امروز (سه‌شنبه) خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی از کل واحد‌هایی که بیمه‌نامه تعاون تهیه کرده‌اند، پرداخت می‌شود. موضوع این بیمه‌نامه تعطیلی موقت و دائم و پرداخت خسارت است.

او اضافه کرد: اگر ممنوعیت کسب‌وکار اعلام و واحد تولیدی به صورت کامل تعطیل شده باشد و مدت ۶۰ روز فعالیت بیمه‌ای داشته باشد به آن خسارت پرداخت می‌شود.

مظلومی گفت: خرید بیمه‌نامه باید حداقل ۱۵روز قبل از تعطیلی باشد و تا ۶۰ روز خسارت تعطیلی آن‌ها پرداخت می‌شود. انواع کسب‌وکار‌ها با محاسبه درآمد ۳۰میلیون تا ۷۲۰میلیون در ماه را تحت پوشش قرار می‌گیرند. سایت ویژه فروش این بیمه طراحی و امکان خرید آن از طرق مختلف در کشور فراهم شده است. تاکنون ۳ هزار و ۶۰۰ کسب‌وکار کوچک و متوسط این بیمه‌نامه را خریداری کرده‌اند و حدود ۶میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است و مجموع پرونده‌های تشکیل‌شده به ۱۰۰میلیارد تومان می‌رسد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا