کد خبر: 15040036463
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

پرداخت بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنایع شیمیایی از سوی بانک توسعه صادرات

به گفته مدیرعامل بانک توسعه صادرات این بانک طی ۵سال گذشته ۱۱هزار و ۱۵۰میلیارد تومان در قالب تامین سرمایه درگردش به شرکت‌های مختلف صنعت پتروشیمی تسهیلات پرداخت کرده است.

به گزارش اگزیم نیوز، علی صالح‌آبادی در همایش توسعه صادرات صنایع پلیمری ایران، گفت: صنعت پلیمر نه تنها نقش بسیار مهمی در دوره کرونا و به ویژه در حوزه بهداشت ایفا می‌کند بلکه ۳.۶درصد از اشتغال کل کشور نیز مربوط به این صنعت می‌شود.

او تنوع محصولات پلیمری و ارزش افزوده بالا (۱.۵درصد از سهم تولید ناخالص داخلی) را از دیگر ویژگی‌های این صنعت برشمرد و افزود: این صنعت اثر کمتری هم از تحریم‌ها پذیرفته و صادرات محصولات پلیمری به طور مداوم ادامه داشته است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات اعلام کرد که این بانک طرح ‌هایی را در بخش پتروشیمی شامل تولید انواع محصولات پتروشیمی، احداث کارخانه تولید اتیلن، تولید پروپیلن، توسعه یکپارچه میدان‌های مشترک نفتی غرب کارون و تولید متانول را تامین مالی کرده است.

این مقام مسئول گفت: مبلغ مصوب تسهیلات برای این طرح‌ها ۳میلیارد و ۴۰۰میلیون یورو بوده که طی ۵سال گذشته بانک توسعه صادرات ۲میلیارد و ۶۶۰میلیون یورو از آن را تامین مالی کرده و پرداخت مابقی آن نیز در دستور کار است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات حمایت‌های این بانک برای گسترش همکاری با صنعت پلیمر را «تسهیل در گشایش LC داخلی به منظور رفع مشکل کمبود نقدینگی»، «خرید دین اعتبار اسنادی داخلی»، «حمایت از زنجیره صادرات محصولات پلیمری»، «حمایت مالی از فعالان صنایع پلیمری جهت ورود به بازارهای صادراتی جدید» و «صدور ضمانت‌نامه» عنوان کرد.

صالح‌آبادی همچنین گفت: ما برای خدمات‌رسانی به شرکت‌های فعال در این صنعت علاوه بر ارائه خدمات صرافی و انتشار اوراق گام، آمادگی داریم تا به آنها برای تامین مالی از طریق بازار سرمایه و تامین مالی طرح‌های مرتبط با حوزه ساخت پتروپالایشگاه‌ها (ورود تجهیزات و تکنولوژی و خدمات مهندسی و آموزشی مرتبط) کمک کنیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا