کد خبر: 25030032647
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی با اولویت زنان سرپرست خانوار

عضو هیات مدیره بانک مسکن از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان با اولویت زنان سرپرست خانوار خبر داد.

محمدحسن علمداری عضو هیات مدیره بانک مسکن با اعلام این خبر، بخشنامه بانک مرکزی در راستای قانون بودجه ۱۴۰۰ کشور را یادآور شد و به هیبنا، گفت: مطابق با بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر رعایت مفاد بند (ب) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰کل کشور، هیات‌مدیره بانک مسکن، مصوبه‌ای را در راستای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به مددجویان و کارفرمایان طرح‌های اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره)، به تصویب رساند.

او افزود: به همین منظور و با توجه به مصوبه اخیر هیات‌مدیره بانک مسکن، سهمیه شعب بانک مسکن برای پرداخت این نوع از تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به مددجویان تعیین و تخصیص پیدا کرد.

او تاکید کرد: به این ترتیب شعب بانک مسکن موظف هستند طبق اولویت‌های تعیین‌شده و مطابق با معرفی‌نامه‌های ارائه‌شده از سوی متقاضیان به پرداخت این تسهیلات اقدام کنند.

علمداری درباره سقف ریالی و سایر شرایط پرداخت این نوع تسهیلات گفت: براساس پیش‌بینی به عمل‌آمده این تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان قرار است با اولویت زنان سرپرست خانوار ضمن رعایت سایر ضوابط و مقررات پرداخت شود.

به گفته او سقف فردی طرح‌های خوداشتغالی و مشاغل خانگی (انفرادی) معادل ۵۰میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

او در عین حال عنوان کرد: سقف تسهیلات اشتغال‌زایی مربوط به طرح‌های کارفرمایی که در آن حداکثر تا ۴۰نفر مشغول به کار هستند نیز معادل ۲میلیارد تومان تعیین شده است.

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن مدت زمان بازپرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان را هفت سال (۸۴ماه) اعلام کرد و گفت: نرخ سود تسهیلات نیز معادل ۴درصد است، ضمن آنکه متقاضیان برای دریافت این نوع از تسهیلات قرض‌الحسنه نیازمند ارائه معرفی‌نامه کمیته امداد امام خمینی(ره) به بانک به عنوان مجوز شغلی هستند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا