کد خبر: 09050039832
آموزشروزنامه

پرداخت «فوقالعاده ویژه معلمان» با حقوق مرداد

موانع اجرایی مصوبه فوق‎العاده ویژه معلمان بررسی می‌شود.

به گزارش وزارت آموزش و پرورش، این وزارتخانه از پیگیری جدی رفع مغایرت‌های مصوبه «فوق‌العاده ویژه معلمان» خبر داده است؛ ایرادهایی که پیشتر از سوی سازمان برنامه و بودجه به آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

بر اساس مجوز صادره از سوی سازمان برنامه و بودجه، مقرر شده بود تا فوق‎العاده ویژه موضوع بند (۱۰) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری، برای مشمولان «طرح طبقه‎بندی مشاغل معلمان» از ۲۱ تا ۲۷ درصد تعیین و اعمال شود اما در مجوز مذکور، به مصوبه دولت در سال ۱۳۹۳، اشاره شده بود که براساس آن، سقف فوق‎العاده ویژه ۲۱ درصدی تعیین شده بود ولی به دلیل آن که در سال ۹۳ مشمولان طرح طبقه‎بندی مشاغل معلمان، از امتیاز مذکور برخوردار نشده بودند و این افزایش از سال ۱۳۹۹ برای معلمان برقرار شده بود، قابلیت اجرایی نداشت.

الهیار ترکمن، معاون برنامه‎ریزی و توسعه منابع در این مورد گفته «چون سازمان برنامه و بودجه نمی‌توانست رأساً سقف مصوبه دولت (۲۱درصد) را در این خصوص افزایش دهد، عملاً مجوز مذکور قابلیت اجرا نداشت. لذا موضوع با رایزنی‌ها و پیگیری‌های مجدانه وزیر محترم مجدداً مورد بررسی قرار گرفت و با حضور مراجع حقوقی (رئیس امور تلفیق و رئیس امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه و کارشناسان حقوقی آن مرجع حقوقی)، پیش‌نویس جدیدی جهت ارائه به سازمان برنامه و بودجه تنظیم شد.»

وی افزود: با عنایت به ایجاد زیرساخت‌های نرم‎افزاری و تهیه نگارش حقوق از سوی کارشناسان امور اداری، به محض اصلاح مصوبه از سوی سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه؛ به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ و در کمتر از سه روز احکام مربوط صادر و افزایش حاصل با حقوق مرداد پرداخت خواهد شد. فرهنگیان عزیز اطمینان داشته باشند وزارت آموزش و پرورش مجدّانه و تا حصول نتیجه، موضوع را پیگیری و نتایج آن را به زودی به اطلاع همکاران محترم خواهد رساند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا