کد خبر: 170502134783
اقتصاداقتصاد کلانبازاربازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

امکان پرداخت مالیات مشاغل در ۶ قسط فراهم شد

براساس بخشنامه رئیس کل سازمان امور مالیاتی امکان افزایش ۲ ماهه اقساط مالیات صاحبان مشاغل در صورت درخواست مودی و تایید اداره کل مالیاتی فراهم شده است.

به گزارش عصراقتصاد، براساس مصوبه سازمان امور مالیاتی امکان تقسیط مالیات مودیان از ۴ ماه به ۶ ماه در صورت درخواست افراد به وجود آمده است.

لازم به ذکر است، پیش از این سازمان امور مالیاتی اعلام کرده بود که در خصوص مودیانی که مالیات قطعی تبصره ۱۰۰ خود را پذیرفته‌اند امکان تقسیط مالیات خود تا ۴ ماه را دارند.

در بخشنامه سیدهادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی به ادارات کل این سازمان ذکر شده است که حسب درخواست مودی مالیاتی و موافقت اداره کل امور مالیاتی ذیربط مدت زمان تقسیط پرداخت مالیات موضوع بند (۴) دستور العمل شماره ۲۰۰/۱۴۰۲/۳ مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۷ در ارتباط با مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۴۰۱ برخی از صاحبان مشاغل در اجرای حکم تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیاتهای مستقیم اصلاحی مصوب ۱۳۹۴/۰۴/۳۱ با رعایت مفاد بند (ل) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشورحداکثر به مدت ۲ ماه مازاد بر ۴ ماه تعیین شده در دستورالعمل یاد شده قابل افزایش می‌باشد.

مبنای محاسبه مستمری تغییر نکرد

همچنان احتمال افزایش سن بازنشستگی مطرح است، درحالیکه مبنای محاسبه‌ی مستمری همان دو سال باقی می‌ماند.

در برنامه هفتم توسعه، بندهای مربوط به حقوق بازنشستگان و تامین اجتماعی محل انتقاد کارگران و بازنشستگان است؛ ظاهراً برخی از بندهای ضد کارگری توسط کمیسیون تلفیق مجلس حذف شده و سرنوشت برخی دیگر هنوز نامشخص است.

پیشنهاد دولت برای نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی بر اساس میانگین ۵ سال آخر خدمت بود که کمیسیون این ماده را حذف کرده؛ بر این اساس ملاک محاسبه حقوق بازنشستگی قانون فعلی یعنی میانگین دو سال آخر خدمت است.

در عین حال، تغییر و افزایش سن بازنشستگی هنوز منتفی نشده؛ کمیسیون تلفیق این موضوع را برای بررسی به یک کمیته ارجاع داده است.

دولت همچنین در بندی سهم خود از پرداخت حق بیمه را کاهش و سهم بیمه شده را افزایش داده بود که کمیسیون تلفیق این بند را نیز حذف کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا