کد خبر: 22040191260
روزنامهعدالت و رفاه اجتماعی

پرداخت معوقات یارانه افراد معترض به دهک‌بندی تا پایان هفته

حسینی با تاکید بر اینکه یارانه تیر افرادی که از اردیبهشت قطع شده بود دوشنبه شب واریز شد، اعلام کرد که یارانه اردیبهشت و خرداد این افراد نیز تا پایان هفته به حساب‌شان واریز می‌شود و قابل برداشت خواهد بود.

به گزارش ایلنا، طیبه حسینی با اعلام اینکه یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۳۷ از ساعت ۲۴ ساعت دوشنبه شب قابل برداشت شد، گفت: تمام خانوارهایی که یارانه بگیر بودند همانند دوره‌های قبل مبالغ ۴۰۰ هزار تومان برای دهک‌های یک تا سه و ۳۰۰ هزار تومان برای دهک‌های چهارم تا نهم دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به قطع یارانه برخی از خانواده‌ها از اردیبهشت امسال به دلیل قرار گرفتن در دهک دهم اظهار کرد: این افراد می‌توانستند به سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند تا با ثبت درخواست بازبینی، وضعیت آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در پرداخت دوشنبه شب یعنی یارانه تیر، کسانی که نسبت به قرار گرفتن در دهک دهم وعدم اختصاص یارانه اعتراض کرده بودند و اعتراضشان مورد پذیرش قرار گرفته بود، یارانه تیر به حساب آن‌ها واریز می‌شود. برای این افراد در اردیبهشت یارانه واریز شده بود اما مسدود بود و یارانه‌های خرداد و تیر به حسابشان واریز نشده بود که تا پایان هفته یارانه اردیبهشت و خرداد را می‌توانند دریافت کنند اما یارانه تیر برای آن‌ها از دوشنبه شب قابل برداشت است.

سخنگوی سازمان هدفمندی درباره افرادی که از سنوات قبل یارانه دریافت نمی‌کردند، بیان کرد: این افراد با مراجعه به سامانه‌ای که برای آن‌ها مشخص شده اقدام به ثبت‌نام کنند.

هنوز این سامانه یعنی My. gov. ir باز است و ثبت‌نام در حال انجام است. طبق بررسی‌هایی که انجام شده است اطلاعات افرادی که تا ۱۵ خرداد اقدام به ثبت نام کردند، برای وزارت کار ارسال شد، آزمون وسع آن‌ها انجام و دهک‌بندی شان صورت گرفت. خانوارهایی که دهک یک تا ۹ بودند تا پایان هفته یارانه تیر، اردیبهشت و خرداد را یک جا دریافت خواهند کرد.

حسینی درباره پرداخت یارانه به صورت کالا برگ و موعد اجرای آن گفت: تا زمانی که ابلاغ رسمی به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها صورت نگیرد، در این خصوص نمی‌توانیم اظهار نظر قطعی کنیم.

وی در پایان با هشدار نسبت به کلاهبرداری‌های پیامکی درباره یارانه‌ها اظهار کرد: ممکن است از سرشماره‌های مختلفی پیامکی به افراد ارسال شود که برای اطلاع از وضع یارانه‌ها وارد یک لینک شوند و یا به کسی پیام دهند که این لینک‌ها و پیام‌ها همگی کلاهبرداری است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا