کد خبر: 30110070193
اخبار شرکت هابانک و بیمه

پرداخت ۱۴۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون در خراسان رضوی

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در بازدید از پروژه‌های استان خراسان رضوی به همراه معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد که تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در استان خراسان رضوی در سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۴۵۰۰میلیارد ریال بوده است.

به گزارش روابط‌عمومی مدیریت شعب استان خراسان رضوی، حجت‌اله مهدیان، در جلسه هم‌اندیشی با فعالان حوزه تعاون شهرستان سبزوار با بیان اینکه بانک توسعه تعاون به دنبال نفع اقتصادی نیست گفت: هدف بانک سودآوری نبوده است و کسب رضایت مشتریان به ویژه جامعه هدف و ایجاد آثار اجتماعی مثبت در مناطق کشور با ایجاد اشتغال و رونق تولید، معیار و میزان سنجش عملکرد بانک محسوب می‌شود، ضمن آن که انضباط مالی و رعایت اصول کارآمدی و بهره‌وری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون درباره رسالت بانک‌های توسعه‌ای در دنیا گفت: هدف راهبردی بانک ارتقاء بخش تعاون در کشور و افزایش سهم بخش تعاون از بازار است.

او با ارائه گزارشی از عملکرد بانک توسعه تعاون گفت: سال گذشته بالغ بر ۲۰۰هزار میلیارد ریال تسهیلات در شعب سراسر کشور پرداخت شده است که طبق هدف‌گذاری و اساسنامه بانک اختصاص ۷۰درصد تسهیلات به بخش تعاون ضروری است که این موضوع مهم در سطح ۷۲درصد محقق شده است.

مهدیان در ادامه درباره نسبت مصارف به منابع استان گفت: این شاخص که مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد بانک‌هاست برای استان خراسان رضوی فراتر از صد درصد است که استاندارد کشوری آن ۸۵درصد است که نشان‌دهنده اشتهای بالای استان برای ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی و تعاونی استان است.

مهدیان در پایان با اشاره به فعالیت‌های بانک توسعه تعاون در بخش‌های مختلف اعم از صندوق توسعه ملی، تبصره ۱۸، مشاغل خانگی، اشتغال روستایی و پرداخت به نهادهای حمایتی خطاب به معاون وزیر گفت: تنها مشکل ما کمبود سرمایه هست که با توجه بیشتر دولت و مجلس با افزایش سرمایه، وضع کفایت سرمایه بانک به نحو مطلوبتری در می‌آید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا