کد خبر: 27020027260
اخبار شرکت هابانک و بیمه

پرداخت ۴۳۵ میلیارد تومان تسهیلات بانک مسکن در خراسان شمالی

به گفته مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی، شعب بانک مسکن استان در سال ۱۳۹۹در بخش‌های مختلف با پرداخت هفت‌هزار و ۳۸۴فقره پرونده تسهیلاتی به ارزش ۴۳۵میلیارد تومان عملکرد مطلوبی را از خود ارائه کرده‌اند.

به گزارش هیبنا، مرتضی ناصری، مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: در سالی که با تورم در بخش مسکن آغاز شده بود و با رکود ادامه یافت، بانک مسکن سعی کرد با پرداخت انواع تسهیل‌گری‌های ممکن گره‌گشای بخشی از دغدغه‌های مردم در راستای خانه‌دار شدن آنان باشد، که پرداخت هزار و ۷۱پرونده تسهیلاتی خرید خانه به ارزش ۹۷۳میلیارد ریالی امسال ضمن نمایش این همکاری، حکایت از رشد هفت درصدی پرداخت تسهیلات در این بخش به نسبت سال ۹۸در استان دارد.

مدیر شعب خراسان شمالی با اعلام خبر رشد ۱۳درصدی پرداخت تسهیلات جعاله در سال ۹۹به نسبت سال ۹۸این رقم را ۵۰۲میلیارد ریال و درقالب هزار و ۴۲۱فقره پرونده تسهیلاتی اعلام کرد. او همچنین با اشاره به عامل تورم و عدم پیش‌بینی درست از قیمت تمام‌شده ساخت مسکن در سالی که گذشته، عنوان کرد: تورم در سال گذشته پیش‌بینی قیمت تمام‌شده ساخت مسکن را دچار خطا کرده بود که همین مسئله مجتمع‌سازان را وادار به سکون و طبیعتا رکود ساخت و ساز‌ها در بخش مسکن کرد؛ در این اوضاع بانک مسکن با انواع تسهیل‌گری‌ها و انعطاف در سیاست‌های اعتباری خود ضمن پرداخت ۶۶۷فقره تسهیلات مشارکت مدنی ساخت به ارزش ۹۳۵میلیارد ریال سهم بسزایی در تحرک‌بخشی به تولید و ساخت واحدهای مسکونی مورد نیاز در استان داشته است.

مرتضی ناصری با اشاره به پرداخت ۸۲۹فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در بخش‌های مختلف به ارزش ۴۰۰میلیارد ریال گفت: تسهیلات پرداختی در بخش قرض‌الحسنه در قیاس با رقم پرداختی سال ۹۸، با ۱۵درصد رشد همراه بوده است.

ناصری در ادامه این بحث میزان تسهیلات پرداختی در بخش ازدواج جوانان را نیز ۵۴۰فقره پرونده تسهیلاتی به ارزش ۲۸۰میلیارد ریال اعلام کرد و در پایان از خیران و سپرده‌گذاران خواست با سپرده‌گذاری قرض‌الحسنه نزد بانک مسکن یاری‌گر مردم نیازمند و جوانان در تشکیل خانواده و رفع نیازهای اولیه باشند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا