کد خبر: 08090058296
اخبار شرکت هابازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک توسعه صادرات

مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات اعلام کرد که ۳۸شعبه این بانک در سراسر کشور در هفت ماهه نخست امسال نزدیک به ۱۰۰هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت کرده‌اند.

به گزارش اگزیم‌نیوز، حبیب احمدی، در نشست مجازی با حضور سیدعلی حسینی مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، کارکنان و روسای شعب این بانک به تشریح عملکرد هفت ماهه این شعب بانک توسعه صادرات پرداخت و گفت: در بخش اعطای تسهیلات ریالی در شعب، ۹۹درصد از اهداف تعیین‌شده بانک محقق شده که بالغ بر ۶۴هزار میلیارد ریال بوده و نسبت به دوره هفت ماهه سال گذشته نیز رشدی ۲۷درصدی را تجربه کرده است.

او میزان تسهیلات ارزی پرداخت شده را نیز ۲۱۹میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این میزان تسهیلات ارزی پرداخت شده از سوی شعب بانک توسعه صادرات در مقایسه با هفت ماهه سال ۱۳۹۹رشدی ۶درصدی داشته و از نظر دسترسی به اهداف نیز رقم ۱۴۹درصد را به ثبت رسانده است.

احمدی مانده تسهیلات ریالی در هفت ماهه نخست امسال را هم ۶۱۰هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان ۹۷هزار میلیارد ریال در بخش ریالی و ۲/۳میلیارد دلار در بخش ارزی بوده است؛ این رقم در هم‌سنجی با هفت ماهه نخست سال ۱۳۹۹رشدی ۳۶درصدی در بخش ریالی و رشد ۳درصدی در بخش ارزی داشته است.

مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات خاطرنشان کرد: ۳۵درصد از تسهیلات اعطا شده از سوی شعب در هفت ماهه نخست امسال ارزی و ۶۵درصد ریالی بوده که ۷۸درصد این تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش و ۲۲درصد به بخش طرح‌ها تخصیص داده شده است.

او ادامه داد: با توجه به تخصصی بودن بانک توسعه صادرات، ۸۴درصد از مانده تسهیلات ارزی و ۱۶درصد ریالی است.

مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات افزود: با وجودی که بانک‌های توسعه‌ای بدنبال جذب منابع نیستند اما در هفت ماهه نخست امسال مانده سپرده‌های شعب بیش از ۸۰هزار میلیارد ریال بوده که از این میزان سپرده‌های ریالی، ۳۰هزار میلیارد و سپرده‌های ارزی ۳۱۴میلیون دلار بوده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا