کد خبر: 29090061720
اخبار شرکت هابازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

پرداخت ۷۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون در ۱۰۰ روز ابتدایی فعالیت دولت

مدیرعامل بانک توسعه تعاون از پرداخت ۷۵هزار میلیارد ریال تسهیلات این بانک طی صد روزه ابتدایی فعالیت دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک توسعه تعاون، حجت‌اله مهدیان، مدیر عامل اظهار کرد: دولت سیزدهم برنامه‌های متعددی برای ارتقای سطح تولید و اشتغال کشور به اجرا در آورده است.

او افزود: بانک توسعه تعاون در مدت فعالیت صد روزه دولت ۷۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است و ۵۳۶۲میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی و با رویکرد حمایتی به معرفی‌شدگان اعطا شده است.

مهدیان با تاکید بر لزوم افزایش سرمایه بانک و پیگیری مجدانه مدیران ارشد بانک بر تحقق این امر مهم گفت: موضوع افزایش سرمایه این بانک دولتی مورد وفاق نمایندگان مجلس و دستگاه‌های دولتی بوده است و سرمایه بانک از ۹هزار میلیارد ریال به ۲۸هزار میلیارد ریال افزایش یافته است که نیاز است با تحقق مواد قانونی مندرج در قوانین بودجه دو سال اخیر سرمایه بانک به چهل هزار میلیارد ریال برسد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: عملکرد صد روزه بانک موید آن است که ۱۱۸۰میلیارد ریال تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری و ۱۱۶۰میلیارد ریال تسهیلات ماده ۵۲قانون بودجه پرداخت شده است.

او افزود: ۱۰۹بنگاه‌های کوچک و متوسط مجموعا از ۳هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون بهره‌مند شده‌اند و ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات نیز به شرکت‌های دانش‌بنیان تعلق گرفته است.

مهدیان توضیح داد: بانک توسعه تعاون طی مدت اخیر میزان واگذاری اسناد خزانه اسلامی در شعب بانک را از ۹۴۰هزار میلیارد ریال به ۱۰۵۰میلیارد ریال افزایش داده است و در راستای انجام تکالیف ماده ۱۶قانون رفع موانع تولید، چهل فقره اموال تملیکی به میزان ۱۶۲میلیارد ریال به فروش رفته است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: مانده مصارف بانک از ۳۴۵هزار میلیارد ریال فراتر رفته است و سهم منابع ارزان‌قیمت از ۳۹.۵درصد به ۴۱.۱درصد افزایش یافته است.

او افزود: کارنامه تسهیلاتی بانک بیانگر آن است که ۷۱درصد پرتفوی تسهیلاتی بانک به بخش تولید اختصاص یافته است و بانک در مدیریت ریسک و کنترل نرخ مطالبات غیر جاری نیز تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کرده است.

مهدیان خاطرنشان کرد: بانک توسعه تعاون به‌عنوان یکی از بانک‌های عامل طرح اقدام ملی مسکن برای اعطای تسهیلات خرید ساخت و خرید ۲۰۰۰واحد مسکونی برگزیده شده است و بانک در اجرای بند الف تبصره ۱۸قانون بودجه سال جاری نیز حضور دارد.

او گفت: بانک توسعه تعاون در تفاهم‌نامه سه جانبه با معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون برای حمایت، توسعه کارآفرینی، پشتیبانی و مانع‌زدایی از کسب و کارهای تعاونی و پرداخت ۲۰هزار میلیارد ریال تسهیلات حضور دارد و ۱۷فقره قرارداد سپرده‌گذاری صندوق توسعه ملی به میزان ۵۹۵۰میلیارد ریال با مجموعا برای بکارگیری جهت پرداخت تسهیلات ماده ۵۲قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت منعقد شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا