کد خبر: 14090059347
روزنامهعصر انقراض (طنز)

پسته مافیای صدِ بازی است (طنز)

راضیه حسینی

«در آستانه شب یلدا، پسته به کیلویی ۳۴۰هزار تومان رسید. تغییر قیمت در گروه آجیل‌ نشان می‌دهد گردو، پسته و بادام افزایش قیمت بین ۱۱ تا ۳۸ درصدی داشته و تا بیش از ۳۴۰ هزار تومان هم فروش داشته است.»

از همان اول هم پسته، با آن خنده‌ها و دهان همیشه بازش معلوم بود مافیای بازی است. روی گردو کمی شک داشتیم. طوری جنتلمن‌وار به آدم نگاه می‌کرد که نمی‌شد تشخیص داد یک شهروند باکلاس است یا مافیا. ولی از همه بهتر بادام بازی کرد. همیشه سعی می‌کرد توجه ما را به پسته جلب کند. یک سری جوک برای پسته و پراید ساخت، گرانی آنها را کرد توی چشم ملت، خودش با آرامش یک گوشه نشست و به گیجی شهروندان خندید.

هنوز نمی‌دانیم هندوانه و انار طرف ما هستند، یا با پسته‌ای که کارش خندیدن به ریش ما شهروندان ناآگاه است، دست به یکی کرده‌اند؟

 اگر بخواهیم به یکی از این دوتا تارگت بزنیم، انار گزینه بهتری است. ولی باز هم چیزی معلوم نیست. هنوز پدرخوانده بازی روی سفره یلدا، معلوم نشده و نمی‌شود به همین راحتی‌ها گفت کدام‌یک از این‌ها می‌توانند در گروه پسته باشند.

همین چند وقت پیش هویج، بدون این‌که حتی یک نفر بهش شک کند مافیای صد بازی شد و کلی شهروند را از بازی بیرون انداخت. هیچ بعید نیست این بار از هندوانه رکب بخوریم. هرچند هرکاری کنیم پدرخوانده اصلی  بازی بزرگ، هیچ‌وقت خودش را نشان نمی‌دهد، فقط نوچه‌هایش را جلو می‌فرستد. یک بار سیب‌زمینی و پیاز، بار دیگر گوجه و خیار و…

 در این شهر پر از مافیا نمی‌شود به راحتی برد. بازی همیشه یک برنده دارد و آن هم پدرخوانده است. چه سفره شب عید باشد و چه یلدا. به نظر ما بهترین کار برای این‌که شهروندان این بار هم گول نخورند حذف میوه و آجیل از سفره یلداست. باید گزینه‌هایی را روی میز بیاوریم که پدرخوانده تصورش را نکند. مثلاً شب یلدای امسال را با شلغم، لبو و کدو برگزار کنیم. این سه تا صد در صد شهروندند. اصلاً شما به شلغم نگاه کن، به کجایش می‌خورد مافیا باشد؟

 اگر روزی معلوم شود که شلغم هم جزو مافیا بوده، دیگر این شهر ارزش ماندن ندارد وهمان بهتر که تسلیم مافیا شویم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا