کد خبر: 29040192181
جهانسیاست

پوتین: مقصر کاهش عرضه گاز به اروپا خودِ غرب است

رئیس‌ جمهور روسیه ضمن مقصر دانستن غرب اعلام کرد ممکن است عرضه گاز به اتحادیه اروپا همچنان روند کاهشی داشته باشد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه در جمع خبرنگاران روسِ حاضر در تهران رفتار غرب را دلیل کاهش عرضه گاز به اروپا دانسته و اعلام کرد این روند ممکن است همچنان کاهشی باشد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این سخنان پوتین فشار بر اتحادیه اروپا را افزایش می‌دهد که در حال حاضر ترس عدم ذخیره انرژی در زمستان را به دلیل کاهش عرضه گاز روسیه دارد.

او در جریان نشستی که با حضور مقام‌های ایران و ترکیه انجام شد، گفت: «اگر به سرعت توربین خط لوله گازی نورداستریم ۲ تعویض نشود، میزان عرضه گاز در آن ممکن است از روزی ۶۰ میلیون مترمکعب به ۳۰ میلیون برسد.

روسیه می‌تواند خط لوله نورد استریم ۲ که به تازگی تکمیل شده را راه اندازی کند.»

او در ادامه به تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین اشاره کرد و گفت: «تحریم‌های غرب با هدف فشار بر روسیه بر قیمت نفت در بازار جهانی تاثیر می‌گذارد و آن را افزایش می‌دهد.

ما حرف‌هایی درباره محدودیت در میزان نفت روسیه می‌شنویم، این قیمت‌ها را بسیار افزایش خواهد داد.»

پوتین پیشتر هم گفته بود که قطع ارتباط روسیه با سایر نقاط جهان غیرممکن است و تحریم‌های اعمال شده توسط کشور‌های غربی زمان توسعه روسیه را به عقب بر نمی‌گرداند.

روز گذشته آژانس بین‌المللی انرژی درباره بحران کمبود سوخت در اروپا هشدار داد و گفت این وضعیت به خاطر کاهش صادرات گاز از روسیه به اروپا به وجود آمده است.

این در حالی است که هفته جاری «کلاوس مولر» یک مقام از بخش انرژی آلمان، هشدار داد این کشور بدون گاز روسیه ذخیره زمستانی نخواهد داشت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا