کد خبر: 23109912061
اقتصادمجلس

پورابراهیمی: بورس همچنان پربازده‌ترین بازار است/ دخالت در بورس ممنوع!

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر این که هر نوع دخالت غیرمرتبط در بازار سرمایه مغایر با قانون و غیرقابل قبول است، گفت: توسعه زیرساخت‌ها و تثبیت و تنظیم‌بخشی به این بازار در هفته آینده در دستور کار مجلس قرار می‌‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی در دیداری که دیروز (دوشنبه) به همراه دیگر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از بورس اوراق بهادار تهران انجام شد، گفت: اندیشکده و پژوهشکده تخصصی بورس، به عنوان مغز متفکر این بازار می تواند با تولید محتوای فکری، خلاهای موجود در این بخش را جبران کند، شبیه به نقشی که مرکز پژوهش های مجلس یا پژوهشکده مالی و بانکی هم ایفا می‌کنند.

بازار سرمایه در اولویت برنامه‌های مجلس

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه حمایت از بازار سرمایه همواره در اولویت برنامه‌های مجلس بوده است، گفت: تصویب طرح افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی و فرابورسی از طریق صرف سهام و مقابله با قیمت گذاری دستوری اخیر در موضوع فولاد از جمله این اقدامات بوده است.

دخالت در بورس ممنوع!

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین هر نوع دخالت غیرمرتبط در تصمیم‌گیری‌های ناظران بازار سرمایه را مغایر با قانون و غیرقابل قبول دانست و با بیان این که بازار سرمایه همچنان پربازده ترین بازار در مقایسه با بازارهای موازی است، افزود: بازار سرمایه شتابان در حال حرکت است؛ بنابراین متناسب با آن باید تغییراتی در راستای تقویت مقررات نظارتی و توسعه زیرساخت‌ها و همچنین ارتقای همکاری سایر دستگاه‌ها با این نهاد ایجاد شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون ظرفیت خوبی در کمیسیون اقتصادی مجلس برای توسعه زیرساخت های بازار سرمایه ایجاد شده است.

پورابراهیمی افزود: در این جلسه که با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و مدیران عامل ارکان و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد، مقرر شد تا آخر هفته جاری کلیه پیشنهادهایی که متولیان بازار سرمایه در خصوص توسعه زیرساخت‌ها و تثبیت و تنظیم بخشی به این بازار ارائه دهند، به کمیسیون اقتصادی ارسال شود تا در هفته آینده در دستور کار هفته آینده مجلس قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه گزارش کمیسیون اقتصادی در قالب ماده ۴۵ (قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت) نیز در رابطه با بازار سرمایه حدود دو ماه قبل  مطرح  شده است، اظهار داشت: این گزارش به محض ورود به صحن با فوریت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 پورابراهیمی در پایان بر ضرورت ایجاد آرایش کاملا حرفه ای نهاد ناظر بازار سرمایه در مدیریت فضایی مجازی و خنثی سازی برخی شیطنت ها و شایعات رسانه ای که از سوی کانال های غیر رسمی  انجام و منافع سهامداران را هدف می گیرد، تاکید کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا