کد خبر: 110602136981
اخبار شرکت هابانک و بیمه

پیام مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران به مناسبت هفته بانکداری اسلامی

جناب آقای دکتر خانی مدیرعامل بانک در پیامی، فرا رسیدن هفته بانکداری اسلامی را به فعالان صنعت بانکداری کشور تبریک گفت و بر استفاده از ظرفیت های موجود برای بالندگی اقتصاد و بهبود معیشت مردم، تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، در متن پیام دکتر افشین خانی آمده است:

” تصویب قانون عملیات بانکداری بدون ربا در شهریور ماه ۱۳۶۲ و رسمیت یافتن آن از ابتدای سال ۱۳۶۳، سرآغاز تحولی جدی در ساختار نظام بانکی متداول در ایران شد و با گذشت چهار دهه از اعمال این قانون بر صنعت بانکداری کشور، کامیابی و تجربیات گرانبهایی از کارکردهای متنوع و به کارگیری عقود مختلف اسلامی بر جای مانده است.

از جمله مهمترین اهدافی که بانکداری اسلامی طی این چهار دهه با محوریت حذف ربا و دریافت وجوه اضافی از مشتریان بانک­ ها دنبال کرده، تسهیل دسترسی به اعتبارات و تسهیلات، به عنوان یکی از شاخص ­های اصلی بهبود فضای کسب و کار بوده که در صورت پیاده ­سازی کامل آن، توزیع عادلانه ثروت و استفاده از مواهب سرمایه ­های عظیم مادی و انسانی کشور را نیز در پی خواهد داشت.

پایه­ های بانکداری اسلامی به شکل کنونی، در حالی در کشور عزیزمان بنیان نهاده شده که الگوبرداری از آن در سایر کشورهای اسلامی را سبب نموده است. اما در این مسیر همچنان شاهد ارتقای شاخص­ های خدمات بانکی مبتنی بر شریعت اسلامی هستیم.

دامنه این تحول به بانک­ ها محدود نشد و خیلی زود به بازار سرمایه نیز کشیده شد و ابزارهای مشابه فراوانی برای تسهیل انواع معاملات سهام و دارایی­ ها در این بازار فراهم کرد. با این حال نقش محوری نظام بانکی در تامین مالی اقتصادی کشور در استفاده بهینه از ظرفیت آموزه ­های دین مبین اسلام، روز به روز برجسته­ تر و منشا برکات بیشتری است.

اینجانب ضمن پاسداشت یاد و خاطره مرحوم حجت­ الاسلام سیدعباس موسویان، هفته بانکداری اسلامی را به تمامی مسئولان، مدیران و کارکنان شریف و زحمت­کش نظام بانکی تبریک عرض می­کنم و برای آنها تندرستی، سربلندی و توفیق خدمت به مردم شریف ایران اسلامی را آرزومندم.”

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا