کد خبر: 19050195636
اقتصادبورس

پیش‌بینی بورس شنبه / بازار یکپارچه سبز می‌شود؟

شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته روند نزولی داشت. با وجود این روند می‌توان انتظار رشد بورس در هفته آینده داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس امروز روند اصلاحی داشت. بورس امروز چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه با کاهش سه هزار و ۴۷۸ واحدی به محدوده یک میلیون و ۴۴۸ هزار واحدی رسید.

شاخص‌ هم‌وزن هم به تبعیت از شاخص کل به روند نزولی خود در هفته‌های اخیر ادامه داد و در محدوده ۳۸۹ هزار واحدی ایستاد.

در حال حاضر مذاکرات برجام تاثیر زیادی روی بورس دارد و به نوعی بورس به مذاکرات بها می‌دهد. البته مدت طولانی که مذاکرات درحال برجام است و این موضوع بازار سرمایه را بلاتکلیف کرده است دور اخیر مذاکرات چند روز گذشته در شرایطی به اتمام رسید که بسیاری از فعالان بازار همچنان امید خود به احیای برجام را از دست نداده‌اند.

امیدی که بر اساس اظهارات طرف‌های مذاکره مبنی بر آماده بودن متن نهایی بیش از پیش تقویت شده است.

با توجه به تمرکز همیشگی بازار بر روند مذاکرات و اثرپذیری بازار سهام از تحولات سیاسی و به تبع آن اقتصادی، می‌توان گفت این رابطه کماکان ادامه دارد. البته سهامداران، تا حدودی نسبت به مذاکرات خوش‌بین هستند و با هر خبر مثبتی از مذاکرات معاملات تا حدود زیادی مثبت می‌شود.

پیش‌بینی بورس شنبه

در هفته اخیر شاهد سه روز معاملاتی نسبتا نوسانی بودیم و انتظار می‌رود هفته آینده نیز به همین شکل باشد. یعنی روز شنبه شاهد معاملات نسبتا نوسانی خواهیم بود، یعنی بخشی از روز مثبت و بخشی دیگر منفی خواهد بود.

البته ممکن است معاملات مثبت شود اما بخشی از سهام بازار منفی خواهد بود. نباید به یکپارچه سبز شدن بورس امیدوار بود، بلکه تنها بخش کوچیکی از بازار مثبت می‌شود.

از سوی دیگر بازار سرمایه همچنان بلاتکلیف است و تا زمانی که این بلاتکلیفی مشخص نشود، نباید به رشد بازار امیدوار بود. بلاتکلیفی معاملات نوسانی را پی دارد و اگر سایه ابهامات از روی بازار برداشته بورس در بلندمدت صعودی می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا