کد خبر: 12040189668
اقتصادبورس

پیش‌بینی بورس فردا / رکود بازار سرمایه ادامه دارد؟

به باور بسیاری از کارشناسان، بورس اگر در هفته جاری بازدهی منفی هم نداشته باشد اما به احتمال زیاد رکود بازار سرمایه ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، با توجه به روندی که بورس تهران در هفته‌های اخیر در پیش گرفته این انتظار می‌رود که بازار در روزهای آینده نیز شاهد نوسانات گسترده نباشد. البته این احتمال وجود دارد که انتشار خبری مثبت بتواند وضعیت بازار را تغییر دهد.

اما نشانه‌هایی که در حال حاضر مشاهده می‌شود حاکی از تداوم فضای رکود در بورس است.

رکود بازار سرمایه ادامه دارد؟

بسیاری از تحلیلگران و فعالان بازار سهام اعتقاد دارند ریسک‌های متعددی بازار را تحت تاثیر قرار داده است. ریسک‌هایی که هریک پرونده‌ای پیچیده دارند و به این سادگی قابل حل نیستند.

مهمترین مورد از این ریسک‌ها مربوط به وضعیت برجام است. پرونده اتمی ایران که اینبار در ایستگاه دوحه متوقف شد باعث بلاتکلیفی بسیاری از فعالان بورسی شده است.

حالا کارشناسان بر این باورند که اگر دولت در راستای حصول توافق و احیای برجام اقدامی نکند به طور قطع بورس نیز در وضعیت فعلی راکد خود باقی خواهد ماند.

ریسک برجام برای سهامداران گروه بانکی و بیمه‌ای بیش از هر گروه دیگری حائز اهمیت است. البته سهم‌های کامودیتی‌محور نیز با این ریسک دست و پنجه نرم می‌کنند.

اما این سئوال که آیا رکود بازار سرمایه ادامه دارد یا خیر، ذهن بسیاری از سهامداران را به خود مشغول کرده است.

البته این مشکل برای فعالان حوزه بورس کالا نیز وجود دارد. ارتباط قیمتی کامودیتی‌ها با بازارهای جهانی هم با توجه به محدودیت‌های برجامی همواره دچار خدشه بوده است.

از همین رو انتظار می رود در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات برجامی و تعیین تکلیف این پرونده، اوضاع بخش‌های مورد اشاره در بازار سرمایه بهبود پیدا کند.

اما فعلا نشانه خاصی از رفع بلاتکلیفی‎‌های برجامی دیده نمی‌شود. از همین رو بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند روند درجا زدن شاخص بورس کماکان ادامه خواهد داشت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا