کد خبر: 24050196361
اقتصادبورس

پیش‌بینی بورس فردا / کدام صنایع بازار رشد می‌کنند؟

شاخص کل بورس تهران امروز دوشنبه در پایان معاملات با رشد ناچیزی مواجه شد. این رشد ادامه‌دار است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس تهران امروز در پایان معاملات با رشد ناچیزی مواجه شد. در پایان معاملات امروز دوشنبه با رشد ۴۴ واحدی به محدوده یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحدی رسید.

در سومین روز کاری هفته ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۶۳ هزار و ۸۷ میلیارد تومان افزایش یافت.

ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۵۸ هزار و ۱۳۳ میلیارد تومان بود که ۹۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان رسید.

کدام صنایع بورس تحت تاثیر برجام است؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بورس تحت تاثیر برجام است و به واسطه آن نوسان می‌کند. عرضه بلوکی خودرو به حاشیه رفته و دیگر تاثیر چندانی روز بازار سرمایه ندارد.

وی ادامه داد: گروه‌های خودرویی، بانکی،  حمل و نقلی و بیمه‌ای تحت تاثیر اخبار برجام هستند. یعنی این چند روز گروه بانکی و خودرویی به واسطه اخبار مثبت از مذاکرات برجام رشد خوبی را تجربه کرد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید می‌کند: جو مثبت بازار فردا نیز ادامه‌دار است؛ اما به واسطه افزایش عرضه‌ها روند متعادل‌تر می‌شود. فردا و هفته آینده بازار سرمایه می‌تواند در گروه‌های خودرویی و بانکی رشد خوبی را تجربه کند.

رئیسی با اشاره به کاهش قیمت در بازارهای مالی گفت: قیمت امروز دلار به کمتر از ۳۰ هزار تومان و قیمت سکه امامی نیز به کمتر از ۱۴ میلیون تومان رسیده است.

از سوی دیگر به واسطه این کاهش قیمت‌ها و اخبار می‌بینیم که گروه‌های ریالی، خودرویی، حمل‌ونقل و بانکی می‌توانند رشد خوبی را در بورس تجربه کند.

وی اظهار می‌کند: در صنایع پالایشی‌ها عرضه افزایش یافت و علت آن مثبت شدن گروه‌های ریالی بود. کاهش قیمت دلار و برجام روی این گروه‌ها تاثیر گذار است و احتمالا همچنان صنایع پیشتاز بورس باشند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا