کد خبر: 16110068167
بازارها و خدمات مالیجهان

پیش‌بینی فروش یک میلیارد دلاری در متاورس

پیش‌بینی می‌شود فروش املاک در متاورس در سال جاری به یک میلیارد دلار برسد. بر اساس اعلام شرکت تحقیقاتی حوزه متاورس متامتریک سولوشن، سال گذشته میزان فروش در متاورس از مرز ۵۰۰ میلیون دلار گذشته بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، پیش‌بینی می‌شود فروش املاک در متاورس در سال جاری به یک میلیارد دلار برسد. بر اساس اعلام شرکت تحقیقاتی حوزه متاورس متامتریک سولوشن، سال گذشته میزان فروش در متاورس از مرز ۵۰۰ میلیون دلار گذشته بود.

این شرکت همچنین افزود که فروش املاک و مستغلات در چهار پلتفرم بزرگ متاورس (سندباکس، دیسنترالند، کریپتووکسل و سومنیوم) در سال ۲۰۲۱ بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بود. این چهار پلتفرم روی هم رفته ۲۶۸ هزار ۶۴۵ قطعه زمین در اندازه‌های مختلف دارند.

این شرکت تحلیلی پیش‌بینی کرده که فروش املاک و زمین در متاورس امسال می‌تواند دو برابر شود. با این حساب رقم حدود یک میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۲ دور از دسترس نیست.

بر اساس گزارشی از شرکت تحقیقات بازار برندسنس، پیش‌بینی‌ می‌شود بازار املاک و مستغلات متاورس از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۸ رشدی ۳۱ درصدی را تجربه کند.

افراد متعددی براورد کرده‌اند که متاورس می‌تواند فرصتی چندهزار دلاری در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد. بانک‌های بین‌المللی گلدمن‌ساکس و مورگان استنلی هم پیش‌بینی کرده بودند که متاورس می‌تواند فرصتی به بزرگی هشت هزار میلیارد دلار ایجاد کند.

هفته گذشته، تیم کوک مدیرعامل اپل اعلام کرده بود که پتانسیل‌های زیادی در متاورس دیده و در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده است.

در ماه دسامبر، یک استراتژیست بانک آمریکا هم اعلام کرده بود که متاورس اگر رمزارزها به طور گسترده‌ای مورد پذیرش قرار بگیرند، متاورس می‌تواند یک فرصت فوق‌العاده باشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا