کد خبر: 29050197160
اقتصاداقتصاد کلان

پیش‌بینی قیمت دلار

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر قیمت دلار به اخبار منتشر شده از برجام بستگی دارد.

او افزود: اگر مذاکرات وین در نهایت به نتیجه برسد، کف قیمت دلار به حدود ۲۷ هزار تومان می‌رسد.

چندی پیش نیز، برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز در توضیح دلیل روند افزایشی بازار گفت: ایران پاسخ قطعی خود را اعلام نکرده. بازار منتظر واکننش طرف دیگر مذاکرات است.

اگر فضای ابهام تشدید شود یا آمریکا واکنش خوبی نشان ندهد، دلار به سمت افزایش قیمت حرکت می‌کند.

اخبار ضد و نقیض از مذاکرات

اما این روزها اخباری که از مذاکرات وین منتشر می‌شود، ضد و نقیض است.

ایران جمع‌بندی نهایی خود را درباره متن پیش‌نویس توافق احیای برجام، از هفته پیش به هماهنگ‌کننده مذاکرات هسته‌ای تحویل داده است.

از آن زمان تا به الان، هر از گاهی کشورهای اروپایی با رد برخی خبرها درباره افشای جزئیات توافق احتمالی احیای برجام، تأکید کردند که مقام‌های اروپایی و آمریکایی در حال بررسی واکنش ایران هستند (ایلنا).

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پنجشنبه در جلسه مطبوعاتی وزارت امور خارجه این کشور به خبرنگاران گفت: بررسی نظرات ایران درباره پیشنهاد اتحادیه اروپا ادامه دارد. طبق درخواست، ما همچنان بازخورد خود را به طور مستقیم و خصوصی به اتحادیه اروپا منتقل می‌کنیم (فارس).

در این میان، خبر فوری گزارش داد، نماینده دائم روسیه در سازمان‌‌های بین‌‌المللی مستقر در وین امروز اعلام کرد: امیدواریم تا اول سپتامبر (۱۰ شهریور) برجام را احیا کنیم.

میخائیل اولیانوف مستقر در وین امروز جمعه در سخنانی اعلام کرد: موارد زیادی برای احیای توافق هسته‌‌ای حاصل شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا