کد خبر: 31020183269
راه و مسکنروزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

پیشرفت پروژه راه ارتباطی خلخال- منجیل مطلوب است

استاندار اردبیل پیشرفت پروژه راه ارتباطی خلخال- منجیل را مطلوب ارزیابی و تاکید کرد که براساس توافق صورت گرفته با مسئولان راه و شهرسازی استان و پیمانکار مجری طرح کار راه‌سازی قطعه ۲ این پروژه باید تا پایان ۳ ماه سوم امسال تکمیل شود.

به گزارش ایرنا، سیدحامد عاملی در حاشیه بازدید از پروژه بزرگ خلخال- منجیل در جنوب استان اردبیل اظهار کرد: محور ارتباطی خلخال-منجیل به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و برف و بهمن‌گیر نبودن طول مسیر راه و همچنین متمایز بودن جاده به دلیل کوتاه ساختن مسیر فعلی به منجیل بیش از سایر راه‌های موجود در جنوب استان برای مردم منطقه و مسئولان استان حائز اهمیت است.

 او اضافه کرد: استانداری و جموعه مدیران دست اندرکار اجرای این پروژه برای تسریع در کار عملیات اجرایی امن‌ترین راه دسترسی مردم خلخال به استان زنجان وگیلان از طریق این راه در تلاش هستند.

استاندار اردبیل گفت: با توجه به تاثیرات مهم استفاده از این راه در توسعه و رونق گردشگری شهرستان خلخال و استان اردبیل و همچنین تاثیر آن در ایجاد اشتغال پایدار برای ساکنین روستاهای واقع در مسیر راه از سال گذشته توجه ویژه ای به افزایش اعتبارات این پروژه شده است..

عاملی با اشاره به تلاش‌های نماینده مردم شهرستان‌های خلخال وکوثر در مجلس، فرماندار این شهرستان و مدیران راه وشهرسازی استان برای افزایش سطح اعتبارات سالانه این پروژه از محل ردیف‌های ملی گفت: در جریان سفر سال قبل ریاست جمهوری به استان اردبیل ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی برای شتاب‌بخشی به این پروژه تزریق شد که این اعتبار بیش از تعهد مجموعه راه و شهرسازی به پیمانکاران مجری این راه است..

او با اشاره به مصوبات ۲۹ بندی سفر قبلی خود به خلخال اظهار کرد: در راستای پیگیری اجرای مصوبات این سفر، امروز علاوه‌بر بازدید از پروژه راه خلخال به منجیل از منطقه نمونه گردشگری امامزاده عبدالله شهر کلور مرکز بخش شاهرود این شهرستان نیز بازدید صورت گرفت و میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان و شهرستان متعهد به انجام تعهدات خود در تکمیل مجموعه های گردشگری این منطقه شد.

استاندار اردبیل همچنین از بهره‌برداری از مجموعه گردشگری بین راهی رغائب خلخال واقع در محور ارتباطی خلخال به اسالم و منطقه گردشگری الماس این شهرستان خبر داد و افزود: اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان باید به اصلاح راه دسترسی این مجموعه اقدام کند تا زمینه افتتاح آن در روزهای آینده فراهم شود.

در پایان عاملی اظهار کرد: مجموعه رفاهی، تفریحی، ورزشی و اقامتی رغائب خلخال با برخورداری از سالن آمفی تئاتر، سالن‌های پذیرایی، کنفرانس و ۳۰ اتاق همچنین تعداد ۲۰ آلاچیق مجموعه ای از بهترین امکانات پذیرایی گردشگر در جنوب استان اردبیل است و سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی این مجموعه تاکنون بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال بدون استفاده از تسهیلات بانکی هزینه کرده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا