کد خبر: 11030185467
اخبار شرکت هاروزنامه

پیشرفت ۳ درصدی در احداث ۸ نیروگاه جدید

زینب غضنفری

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه صنایع بزرگ معدنی برای احداث ۱۹ نیروگاه جدید به تفاهم‌نامه ایجاد ۱۰هزار  مگاوات ظرفیت نیروگاهی پیوسته‌اند، از انعقاد قرارداد احداث حدود ۵ هزار مگاوات (۸ نیروگاه) از این ظرفیت پیشرفت ۳ درصدی عملیات اجرایی آن خبر داد.

وجیه‌اله جعفری ادامه داد: حدود ۱۰۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیز (۵ نیروگاه) در حال طی مراحل الحاق به تفاهم‌نامه هستند به صورتی که مجموع ظرفیت احداث نیروگاه به ۱۱هزار مگاوات افزایش خواهد یافت. بنابراین، ایمیدرو احداث ۲۴ نیروگاه را با سرمایه‌گذاری شرکت‌های صنعتی و معدنی طی ۳ سال راهبری خواهد کرد.

او یادآور شد: با توجه به دستورالعمل وزارت نیرو، احداث واحدهای نیروگاه شامل دوره پیشبرد است که طی این دوره پس از گرفتن موافقت اصولی، مجوزهای اتصال به شبکه، محیط زیست، پدافند غیرعامل، آب و تامین برق پشتیبان اخذ خواهد شد. در نهایت بر اساس این مجوزها، پروانه احداث واحد نیروگاهی صادر خواهد شد.

به گفته رئیس هیات عامل ایمیدرو،  نیروگاه شهید باکری سمنان نخستین واحد نیروگاهی است که با همکاری و سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ صنایع معدنی تابستان سال جاری وارد مدار تولید خواهد شد.

جعفری خاطرنشان کرد: این نیروگاه با ظرفیت ۳۸۰مگاوات و سرمایه‌گذاری بیش از ۱۳۰ میلیون یورویی شرکت توسعه معادن و فلزات تابستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته او، نیروگاه شهید باکری سمنان به عنوان نخستین واحد نیروگاهی( گازی) است که در راستای تفاهم نامه ایجاد ۱۰هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی که بین وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت وارد مدار خواهد شد و برق آن در اختیار صنایع کشور قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار کرد: با توجه به نیاز، ضرورت و اهمیت تامین مطمئن برق، مستمر و پایدار بخش صنعت و معدن و تحقق اهداف توسعه ای این بخش تفاهم‌نامه ایجاد حداقل۱۰هزار مگاوات ظرفیت‌های جدید نیروگاهی از طریق احداث نیروگاه جدید و تکمیل سیکل نیروگاه‌های موجود به وسیله شرکت های صنعتی و معدنی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو به امضا رسید.

جعفری خاطرنشان کرد: ایمیدرو به عنوان مجری و متولی این تفاهم‌نامه با همکاری وزارت نیرو راهبری احداث این میزان ظرفیت نیروگاهی با تکیه به دانش بومی و نگاه به تولید داخل با سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی بالغ بر۷ میلیارد دلار عهده‌دار است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا