کد خبر: 030402130794
اخبار شرکت هااقتصاد

پیشنهاد طرح مزایده‌های اطلاعات محور توسط سازمان زمین‌شناسی کشور جهت رونق بخشی به واگذاری معادن

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و فناوری این سازمان همزمان با دهه تولید و تجارت گفت: این سازمان به منظور کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه معدن، پیشنهاد طرح مزایده‌های اطلاعات محور را به وزارت صمت ارائه کرده‌ است.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، رضا جدیدی افزود: در این طرح که برای هدفمندکردن بیشتر مزایده‌ها اجرا می‌شود، منطبق با مکان‌هایی که طرح تحول توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور اجرا شده، بسته‌های اطلاعاتی شامل زمین‌شناسی، ژئوشیمی، زمین‌شناسی اقتصادی و ژئوفیزیک هوایی به منظور تکمیل اکتشاف در اختیار مزایده‌گر قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که با تکمیل اطلاعات اکتشافی حضور بخش خصوصی با ریسک کمتری مواجه خواهد شد؛ تصریح کرد: علاقه‌مندان با علم و آگاهی به سمت فعالیت‌های  اکتشافی حرکت خواهند کرد و امیدواریم با پیشنهادات ارائه شده و آماده شدن طرح مزایده‌های اطلاعات محور در  استان خراسان جنوبی در محدوده‌ای بالغ بر ۱۵ هزار کیلومتر مربع  اجرایی شود.

شایان ذکر است، در تقویم رسمی کشور روز یکم تیرماه به عنوان روز “اصناف” و دهم تیر “روز صنعت و معدن” نام‌گذاری شده است. لذا در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور در این ایام، تحت عنوان «دهه تولید و تجارت» فعالیت‌های گسترده و برنامه‌های متنوعی با همکاری مجموعه وزارت صمت و تشکل‌های خصوصی به اجرا درمی‌آید.

بر همین اساس؛ با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به توجه و حمایت از تولید و تجارت، رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در اجرای برنامه‌های دهه تولید و تجارت (۱ الی ۱۰ تیر) امیدآفرینی و ارتقای انگیزه در مردم و ذینفعان این حوزه بوده که مشارکت همه نقش‌آفرینان این عرصه در برنامه‌های این دهه را می‌طلبد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا