کد خبر: 02100062076
اقتصاد کلانبازارها و خدمات مالیسیاست

پیش‌بینی‌ روزهای کم نوسان برای بازار ارز

بازار ارز از ابتدای هفته و با پایان یافتن دور هفتم مذاکرات، روزهای کم نوسانی را می‌گذارند. همچنین پیش‌بینی تحلیلگران از قیمت دلار ثبات نسبی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز گذشته صرافی ملی قیمت فروش دلار را ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت خرید ۲۶ هزار و ۷۵۹ تومان تعیین کرد که نسبت به روز سه‌شنبه اندکی کاهش یافت.

سیگنال توقف مذاکرات به بازار ارز

گفته می‌شود ثبات بازار این روزها بیش از هرچیز به دلیل توقف در مذاکرات و انتظار برای شروع دور بعدی است.

امروز لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ در وین پیش از اتمام سال ۲۰۲۱ از سر گرفته خواهد شد.

بنابراین باید منتظر ماند و دید که با شروع دور هشتم، مواضع و نتیجه‌ها به چه صورت خواهد بود و آن زمان است که روند آتی بازار ارز مشخص خواهد شد.

سیگنال‌های کاهشی برای بازار ارز

بنا بر گزارش دنیای اقتصاد، روز دوشنبه بعد از نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه دولت آمریکا که صراحتا به علاقه ۱+۵ به احیای قرارداد برجام و لغو تحریم‌های هسته‌ای اشاره کرده بود، بیشتر تحلیلگران به ریزش دوباره و بازگشت نرخ دلار به کانال ۲۹ امیدوار شدند.

در فضای بی‌خبری چند روزه از مذاکرات، سخنان ند پرایس مبنی بر آمادگی کامل ۱+۵ برای لغو تمامی تحریم‌های مغایر برجام در صورت اثبات تعهد ایران نسبت به بازگشت به برجام می‌توانست کاتالیزور کارآیی در جهت ریزش دوباره قیمت ارز در این بازار ملتهب و نوسان‌پذیر باشد.

اما همان‌طور که شاهد بودیم نرخ دلار در اولین روز زمستانی سال از اخبار پیروی نکرد و در حوالی قیمت روز قبل خود از حرکت ایستاد.

آنهایی که از ارزش و تاثیرگذاری نرخ درهم بر قیمت دلار آگاهی دارند، از چند روز پیش و با حرکت صعودی قیمت درهم در معاملات ارزی خلیج فارس انتظار این افزایش نرخ ارز را داشتند و با تبدیل نرخ درهم به دلار شکستن سقف ۳۰۲۰۰ تومانی را آنچنان غیر‌منطقی و دور از انتظار نمی‌دانستند.

آنها اذعان داشتند که نرخ واقعی در همان حوالی ۳۰۳۰۰ خواهد بود و از پتانسیل نهان قیمت دلار برای رسیدن به سقف جدید سخن گفتند.

پیش‌بینی تحلیلگران از آینده دلار

پیش‌بینی تحلیلگران در مورد قیمت دلار برای روزهای آینده هم خالی از نوسان نبود.

به صورتی که در ابتدای ساعات کاری چهارشنبه بازیگران از نرخ ۳۰۳۰۰ تومانی برای روزهای آخر هفته سخن می‌گفتند.

این رقم در حوالی ظهر تغییر کرد و پیش‌بینی‌ها با کاهشی ۱۲۰الی ۱۳۰ تومانی حول قیمت ۳۰۱۶۰ تومان مطرح شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا