کد خبر: 14100063906
اقتصاداقتصاد کلانبانک و بیمهدسته‌بندی نشدهروزنامهصفحه یک

پیش‌بینی می‌شود بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار برسد

ترجمه: سلیم حیدری

رئیس دولت السالوادور پیش‎بینی کرد بیت کوین در سال ۲۰۲۲، پس از پذیرش رسمی این کشور به قیمت ۶ رقمی دست نیافتنی خواهد رسید و یک انفجار خواهد داشت.

نایب بوکله، رئیس جمهوری السالوادور، پیش‎بینی کرد که قیمت بیت کوین در سال جاری دو برابر خواهد شد و در بحبوحه پذیرش رسمی به عنوان یک ارز مستقل، به ۱۰۰ هزار دلار در هر سکه خواهد رسید.

در یک توییت در روز یکشنبه، نایب بوکله، رئیس جمهوری السالوادور (که کشورش سال گذشته اولین کشوری بود که بیت کوین را به عنوان یک ارز مستقل پذیرفت) چند پیش‎بینی هیجان‎انگیز را برای بزرگترین ارز دیجیتال جهان بر اساس ارزش بازار ارائه کرد.

او در توییتی نوشت که بیت کوین ممکن است سرانجام در سال جاری به قیمت ۱۰۰هزار دلار برسد. رقمی که مدت‎هاست به دنبال آن بوده است. این در حالیست که فکر می‌کند دو کشور دیگر آن را به عنوان ارز قانونی کشورشان در نظر خواهند گرفت (آیا این اطلاعات داخلی است؟)

علاوه بر این، بوکله نوشت که بیت کوین می‎تواند در انتخابات میان دوره‎ای ایالات متحده در ماه نوامبر (آبان) به یک «مساله اصلی برای انتخابات» تبدیل شود. درعین حال به یک «سورپرایز بزرگ» در کنفرانس آینده در میامی در ماه آوریل (اردیبهشت) اشاره کرد.

هویت واقعی بنیانگذار ارز دیجیتال هنوز ناشناخته باقی مانده است. ایلان ماسک می‎گوید در حالی که دقیقاً نمی‎داند چه کسی بیت کوین را ایجاد کرده است، اما به نظر می‎رسد نظریه‌های سابو برای ایجاد ارز دیجیتال در جهان اساسی است.

السالوادور در سپتامبر ۲۰۲۱ بیت کوین را به عنوان واحد پول رسمی خود پذیرفت و این امر موجب خشم صندوق بین‎المللی پول شد. با این حال، بوکله تزلزل نکرد و در ادامه برنامه‌های خود را برای انتشار یک میلیارد دلار «باند بیت کوین» با سررسید ۱۰ ساله در شبکه لیکوئید در ماه نوامبر اعلام کرد. او قصد دارد نیمی از درآمد حاصل از انتشار اوراق قرضه را برای ساخت اولین «شهر بیت کوین» در جهان استفاده کند. او در توییت دیگری متذکر شد که ساخت این شهر در سال جاری آغاز خواهد شد.

بیت کوین در سال ۲۰۲۱ سالی همچون ترن هوایی را پشت سر گذاشت و قیمت آن از نزدیک به ۶۰ هزار دلار در آوریل (اردیبهشت) به حدود ۳۰ هزار دلار در ژوئیه (تیر) رسید و سپس در نوامبر (آبان) با حدود ۶۹ هزار دلار به ازای هر سکه به بالاترین حد خود رسید. به طور کلی بیت کوین در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۶۰ درصد رشد کرد، بسیار جلوتر از دارایی‎های سنتی. اما همچنان سال میلادی را زیر معیار ۵۰هزار دلار به پایان رساند و جمعه گذشته در حدود ۴۷ هزار دلار معامله شد. امسال با کاهش ۱ درصدی تاکنون آغاز شده و در ساعت ۱۰:۰۰ روز دوشنبه به وقت گرینویچ نزدیک به ۴۶,۸۹۰ دلار معامله می‎شود.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا