کد خبر: 22109912038
بورسروزنامه

پیش‌دستی حقیقی‌ها بر حقوقی‌ها در فروش سهام

مسعود وطنخواه

پس از اینکه بازار سرمایه روز یکشنبه را صعودی به پایان برد، فعالان بازار سرمایه روز گذشته در نیمه اول زمان معاملات اقدام به شناسایی سود کردند؛ به عبارت دیگر، حقیقی‌ها در فروش سهام بر حقوقی‌ها پیش‌دستی کردند.

همان‌طور که در گزارش روز دوشنبه درباره احتمال موقتی بودن روند صعودی بازار سرمایه به دلیل نبود اعتماد نزد فعالان بازار سرمایه هشدار داده بودیم. دیروز روند صعودی بورس تنها یک نیمه تداوم یافت و پس از عرضه‌های آبشاری که برخلاف رویه‌های گذشته از سوی حقوقی‌ها صورت می‌گرفت این‌بار حقیقی‌ها در عرضه و شناسایی سود پیش‌دستی کردند.

شاخص کل روز گذشته با کاهش ۵هزار و ۳۷۵واحدی در تراز یک‌میلیون و ۳۰۱هزار واحدی ایستاد؛ به این ترتیب شاخص کل بورس تنها حدود هزار و ۲۰۰واحد با از دست دادن کانال یک‌میلیون و ۳۰۰هزار واحدی فاصله داشت.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با هزار و ۸۴۸، ایران ترانسفو با ۵۹۴، کشتیرانی جمهوری با ۵۱۴، فولاد مبارکه با ۴۷۲ و سرمایه صنایع شیمیایی با ۳۴۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت و شرکت‌های ملی مس با ۲هزار و ۳۱۰، ایران خودرو با ۷۵۷، پالایش نفت اصفهان با ۵۷۲ و فولاد خوزستان با ۵۶۵واحد بالاترین نقش را در کاهش شاخص کل داشتند.

گروه خودرو با ۱۲.۸هزار میلیارد ریال در حالی رتبه اول برترین گروه‌های صنعت را کسب کرد که صنایع فرآورده‌های نفتی با ۷.۴، بانک‌ها با ۷.۲ و شیمیایی با ۶.۷ هزار میلیارد ریال رتبه‌های بعدی را از آن خود کردند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا