کد خبر: 07030184398
اقتصادبورس

پیش بینی بورس فردا؛ شاخص کل «حمایت» را از دست می دهد؟

بر اساس تحلیل کارشناسان، شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۵۵۰هزار واحد حمایت ۲۰روزه و در واقع حمایت استاتیک سقف محدوده ۱۴شهریور ۱۴۰۰ را دارد.

این محدوده، محدوده‌ای مهم برای شاخص کل بوده و می‌تواند ناحیه چرخش بازار باشد.

اقتصادآنلاین؛ پیش بینی کارشناسان حاکی از آن است که بورس فردا در نیمه اول معاملات، پرعرضه باشد. به نظر می‌رسد اگر شاخص کل محدوده حمایتی خود را از دست بدهد بازار از اصلاح زمانی وارد اصلاح قیمتی شود.

شاخص هم وزن نیز در صورتی که نتواند مقاومت محدوده ۴۵۰هزار واحد را بشکند، بازار وارد فاز اصلاحی خواهد شد.

حسین مرید سادات، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند بورس را بررسی کرد و گفت: بورس امروز روز پرعرضه‌ای را تجربه کرد و وضعیت خوبی نداشت.

نهایتا شاخص کل با افت ۱۱هزار واحدی در محدوده یک میلیون و ۵۵۳هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و شاخص فرابورس نیز با زیان ۴۲۵۳ و ۹۰واحدی همراه شدند.

وی تحلیل تکنیکالی از شاخص کل و شاخص هم وزن ارائه نمود و گفت: در حال حاضر شاخص کل در ادامه روند حرکتی خود حمایت محدوده یک میلیون و ۵۵۰هزار واحد را پیشروی خود دارد که البته این محدوده میانگین متحرک بازار در ۲۰روز آینده نیز هست.

این کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: این موضوع نشان میدهد که بازار می‌تواند با یک فاز برگشتی کماکان در مدار صعودی باقی بماند. اما به طور کلی نکته مهم در معاملات این روزهای بازار بلاتکلیفی کاملا مشهود در تابلوی معاملات است.

وی بیان کرد: روند حرکتی شاخص کل نشان می‌دهد که شاخص کل حمایت نوروزی خود را از دست داده اما در محدوده یک میلیون و ۵۵۰هزار واحد حمایت ۲۰روزه و در واقع حمایت استاتیک سقف محدوده ۱۴شهریور ۱۴۰۰ را دارد.

به طور کلی محدوده یک میلیون و ۵۰۰هزار واحد محدوده‌ای مهم برای شاخص کل بوده و می‌تواند ناحیه چرخش بازار باشد.

این کارشناس به تحلیل وضعیت شاخص هم وزن پرداخت و گفت: در حال حاضر شاخص هم وزن نیز کف حمایتی محدوده ۴۳۰هزار واحد را پیشروی خود دارد.

به طور کلی به نظر می‌رسد اگر شاخص هموزن نتواند مقاومت محدوده ۴۵۰هزار واحد را بشکند، بازار وارد فاز اصلاحی شود.

مریدسادات در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد بورس فردا در نیمه اول معاملات، پرعرضه باشد و اگر شاخص کل محدوده حمایتی خود را از دست بدهد می‌توان گفت بازار از اصلاح زمانی وارد اصلاح قیمتی خواهد شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا