کد خبر: 19020181358
بازارها و خدمات مالیبورس

پیش بینی بورس فردا؛ صعود شاخص پایان یافت؟

بورس امروز با افت حدود ۱۳هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۴۰هزار دست یافت و شاخص هم وزن نیز با افت ۰.۵درصدی همراه شد.

تقاضا همچنان با صنایع کوچک و متوسط بازار است و به نظر می‌رسد روند کنونی بورس همچنان ادامه یابد.

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ پیش بینی کارشناسان حاکی از آن است که با توجه به اینکه شاخص کل و شاخص هم وزن به محدوده مقاومتی خود رسیده‌اند، بازار کمی اصلاح و استراحت در این محدوده داشته باشد.

اما به تدریج با منتشر شدن گزارش سالیانه شرکت‌ها روند معاملات بهبود خواهد یافت.

علی عصاری، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: بورس امروز با زیان همراه شد و اغلب نمادها با عرضه همراه شدند.

در ابتدای معاملات بازار با موج مثبتی در فولادی‌ها همراه شد. اما به تدریج اغلب سهام بازار به صف فروش نشستند. تقاضا همچنان با صنایع کوچک و متوسط بازار است.

وی ادامه داد: در بازار امروز هم قدرت همچنان در دست سهامداران کوچک و متوسط بازار بود و در واقع این صنایع بهتر معامله شدند. برای مثال زراعتی‌ها و غذایی‌ها در معاملات امروز عملکرد مطلوبی از خود به ثبت رساندند. لاستیکی‌ها و دارویی‌ها نیز معاملات خوبی را رقم زدند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سایر محصولات کانی غیرفلزی» و «محصولات شیمیایی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد روند کنونی بازار همچنان ادامه یابد و بورس فردا نیز در ابتدای معاملات با فشار عرضه همراه شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا