کد خبر: 29050197161
اقتصاداقتصاد کلانبورس

پیش بینی بورس فردا /تداوم روند فعلی بورس در صورت تشدید ابهامات برجامی

کارشناسان بازار سرمایه پس از اتفاقاتی که در بازار رخ داد، برای پیش بینی بورس فردا با دقت اخبار برجامی و تحولات بازار ارز را دنبال می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، کارشناسان بازار سرمایه امروز پس از اتفاقاتی که در بازار رخ داد، برای پیش بینی بورس فردا با دقت اخبار برجامی و تحولات بازار ارز را دنبال می‌کنند.

تا لحظه نگارش این گزارش هنوز پاسخی از سوی دولت ایالات متحده و یا اتحادیه اروپا در راستای پیشنهادات برجامی ایران صادر نشده است. اما فعالان بازار سهام و حتی سایر بازارهای مالی شدیدا در انتظار دریافت پاسخ طرف‌های غربی هستند.

تحولات امروز در بازار سرمایه نشانگر اثرپذیری گسترده بورس از ابهامات برجامی بود. به نحوی که بسیاری از سهامداران و کارشناسان در شبکه های اجتماعی از تداوم شرایط گرگ و میش پیرامون مذاکرات شکایت می‌کردند.

پیش بینی بورس فردا

به باور اغلب کارشناسان یک چشم فعالان بازار سرمایه اینروزها به وین و چشم دیگرشان به بازار ارز است. از همین رو انتظار می‌رود در صورت احیای توافق و یا تداوم شرایط ابهام آلود فعلی اوضاع بازار به شکل فعلی باشد.

اما اگر گشایشی در زمینه احیای برجام محقق شود می شود انتظار داشت سهم های ریالی و گروه بانکی جهش قابل توجهی را تجربه کنند.

البته همانطور که بارها تاکید شده اگر سهم‌ها کامودیتی محور و دلاری نیز با افت مواجه شوند به هیچ عنوان پایدار نیست.

به عبارتی انتظار می‌رود به دلیل کاهش هیجانی نرخ دلار در صورت توافق، سهم های دلاری روند نزولی را برای مدتی کوتاه در پیش بگیرند. اما این وضعیت از دید تحلیلگران پایدار نخواهد بود و پس از فروکش کردن هیجانات متوقف خواهد شد.

به طور کلی می‌توان گفت پیش بینی بورس فردا به فاکتورهایی مانند نوسانات نرخ ارز و پاسخ ایالات متحده به پیشنهادات برجامی ایران بستگی دارد.

اما اگر هیچ اتفاق خاصی رخ ندهد و صحنه تغییری نیابد به احتمال بسیار زیاد بازار مسیر فعلی خود را تغییر نخواهد داد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا