کد خبر: 09050194311
اقتصادبورس

پیش بینی بورس فردا / حال بازار سرمایه چگونه تغییر می‌کند؟

چند هفته‌ای می‌شود که شاخص کل بورس قرمز است، این سرخ‌پوشی در روزهای آینده جبران می‌شود؟

به گزارش تجارت‎‌نیوز، معاملات امروز ۹ مرداد ماه، افت ۱۷ هزار و ۳۵۵ واحدی شاخص کل بورس را رقم زد. به این ترتیب شاخص کل با کاهش ۱.۲درصدی مواجه شد و عدد یک میلیون و ۴۲۳ هزار واحد را به ثبت رساند.

شاخص هم‌وزن نیز امروز به عقب‌نشینی خود ادامه داد. این شاخص با افتی هفت هزار و ۲۴۱ واحدی، معادل ۱.۹ درصد، به ۳۷۹ هزار و ۹۷۵ واحد رسید.

ایمان رئیسی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: چند وقتی می‌شود که بورس سرخ‌پوش است.

اگر بازدهی تک سهم‌ها در دولت جدید حساب کنیم، افت بازار بیشتر بوده است. از طرفی نگاه می‌کنیم امروز نماد فارس و فولاد توانستند شاخص را نگه دارند. از آن طرف می‌گویند شاخص مثبت است و بورس باثابتی داریم.

رئیسی اظهار کرد: حمایت‌های قوی خودرویی‌ها دارند که احتمالا بازار واکنش نشان دهند. انتظار دارم اگر روند عادی بازار برگردد، یک سری سهم‌های خاص رشد کنند.

وی ادامه داد: در حقیقت توجهی به بورس نمی‌شود و کوچک‌ترین بهانه‌ای باعث می‌شود که بازار سرمایه منفی شود.

بازار همانند یک شخصی می‌ماند که در رینگ بوکس اینقدر کتک خورده که با کوچک‌ترین ضربه‌ای می‌افتد. نرخ بهره، سود بانکی و امثال این موارد در گذشته نیز روی بازار تاثیر داشتند. اما بازار واکنش سری به آن نشان نمی‌داد.

شرایط بورس تغییر می‌کند؟

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: در گذشته زمانی که این شرایط برای بازار سرمایه پیش می‌آمد؛ همجمه‌ها به سمت رئیس سازمان و تغییر آن برای تغییر شرایط می‌رفت.

ولی اکنون این شرایط نیست. اهالی بازار سهام نمی‌خواهند که بورس الویت دولت باشد، ما می‌گوییم بورس نشانگر اقتصاد درست و شفاف است. به نوعی می‌گوییم بورس دماسنج اقتصاد کشور است.

رئیسی با اشاره به خودرویی‌ها گفت: صحبت‌هایی در خصوص عرضه بلوک خودروسازها می‌شود که در مجمع هم صحبت شده اما می‌گویند که نظرات شخصی است. مگر می‌شود که مسئول حقوقی نظر شخصی بدهد؟

این کارشناس بازار سرمایه عقیده دارند که کسانی که سال ۹۹ آمدند به هر قیمتی حاضرند از بورس خارج شوند.

وی در نهایت تاکید کرد: شوکی که می‌تواند بازار سرمایه را برگرداند، ارزش‌گذاری خودروسازها است. یعنی دیدیم که گزارش‌ سه ماهه پالایشی‌ها و گزارش خوب پالایشی‌ها هیچ کدوم نمی‌تواند حال بازار تغییر دهد و تنها امید به ارزش‌گذاری خودروسازها است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا