کد خبر: 290601102204
اقتصادبورس

پیش بینی بورس چهارشنبه ۳۰ شهریور/ شاخص کل بدون توقف تا …

بورس معاملات روز سه شنبه را هم مانند روزهای گذشته به پایان برد و فعلاً نشانه ای از بازگشت در آن دیده نمی شود. در حقیقت روند معاملات و همچنین متغیرهای اثرگذار به گونه ای است که نمی تواند انرژی لازم برای بازگشت بورس را مهیا سازد.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین،‌ معاملات روز سه شنبه بورس هم تفاوت محسوسی نسبت به روزهای گذشته نداشت؛ افت شاخص کل و شاخص هم وزن،‌ ارزش معاملات خرد پایین و ادامه خروج پول حقیقی.

شاخص کل با افت بیش از ۶هزار و ۷۵۰ واحد تا سطح یک میلیون و ۳۶۷هزار واحدی پایین آمد. نگاهی به روند تغییرات ساعتی شاخص کل نشان می دهد که هرچه به انتهای بازار نزدیک می شدیم، فشار فروش در کلیت بازار افزایش پیدا می کرد؛ در حقیقت معامله گران در یک ساعت ابتدایی منتظر‌ برگشت احتمالی بازار بودند اما با ناامیدی به سمت عرضه پیوستند.

Slide1

شاخص هم وزن هم روند مشابه شاخص کل را در پیش گرفت. هر چند در نیم ساعت ابتدایی توانست افزایش ۱۷۵ واحدی را ثبت کند اما در ادامه با افزایش فشار فروش با افت بیش از ۲٬۳۰۰ واحدی همراه شد و تا کانال ۳۹۷ واحدی پایین آمد.

Slide2

ارزش معاملات خرد و خروج پول حقیقی

امروز هم ارزش معاملات خرد حوالی ۲هزار میلیارد تومان بود تا معامله گران نشان دهند فعلاً  علاقه ای برای حضور در بازار ندارند و ترجیح می دهند تا مشخص شدن تکلیف بازار نظاره گر باشند.

Slide3

حقیقی ها در بازار امروز بیش از ۱۶۵ میلیارد تومان خارج کردند که البته نستب به روز گذشته کمی تعدیل شده بود. اما شاید دیگر کسی پولی در این بازار ندارد که بخواهد خارج کند!

Slide4

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۳۰ شهریور

بازار فردا هم به نظر نمی رسد تفاوت چندانی با بازار امروز داشته باشد؛ در حقیقت هیچ دلیل برای صعود وجود ندارد؛ فردا بانک مرکزی آمریکا از میزان افزایش نرخ بهره رونمایی می کند و با توجه به آمارهای تورم به نظر می رسد که هیچ تعدیلی در سیاست افزایش نرخ بهره وجود نداشته باشد و بازارهای جهانی به پیشواز یکی دیگر از شدیدترین افزایش های نرخ بهره رفته اند. برجام هم که فعلا آش کشک بازار است و باید با آن ساخت.

تسویه های اعتباری هم که فردا به پایان می رسد. بنابراین به نظر می رسد که محتمل ترین سناریو برای بازار چهارشنبه ادامه روند روزهای گذشته این هفته باشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا