کد خبر: 021202152501
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

پیش بینی جنجالی از قیمت بیت کوین / الان وقت خرید است؟

شرکت ۱۰X Research تحت رهبری مارکوس تیلن، با استفاده از داده‌های چرخه‌های گذشته هاوینگ و یک ابزار تحلیل تکنیکال، به پیش‌بینی رسیده است که مسیر قیمت بیت کوین برای رسیدن به اوج قیمت (ATH) تا قبل از هاوینگ به طور صعودی استوار خواهد بود.

به نقل از منبع کوین دسک، شرکت ۱۰X Research بر اساس داده‌ها، تاریخچه واکنش بیت کوین در هفته‌های پایانی قبل از هاوینگ را مورد بررسی قرار داده است.

طبق این تحلیل، بیت کوین در این دوره زمانی بیش از ۳۰درصد رشد کرده است. همچنین، چهارمین هاوینگ بیت کوین در تاریخ ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) رخ می‌دهد. در ضمن، مشاهده شده است که شاخص قدرت نسبی (RSI) در تایم‌فریم روزانه از مرز ۸۰ عبور کرده است؛ این آستانه در گذشته و در اکثر موارد، رشد قیمت بیش از ۵۰٪ در طی ۶۰ روز را پیش‌بینی می‌کند.

بیت کوین چند ماه با عملکرد بسیار درخشان را پشت سر گذاشته است؛ طوری که گاوهای بیت کوین رشد دوباره شاخص قدرت دلار آمریکا (DXY) و سود اوراق خزانه‌داری را نادیده گرفتند و قیمت را به بالاترین سطح از اواخر سال ۲۰۲۱ رساندند.

در حالی که اصلاح قیمت محتمل به نظر می‌رسد، اما روند کلی صعودی است؛ طوری که احتمال شکستن رکورد ۶۹٬۰۰۰ دلار قبل از هاوینگ بیت کوین وجود دارد. این نظر شرکت تحقیقاتی ۱۰X Research است که پس از مطالعه داده‌های گذشته بازار و شاخص قدرت نسبی (RSI) به آن رسیده است. در ادامه مطلب، جزییات و دلایل این پیش‌بینی را بررسی می‌کنیم.

چرخه تاریخی صعود پیش از هاوینگ

اکثر فعالان بازار با این نظریه آشنایی دارند که بیت کوین، ۱۲ تا ۱۶ ماه قبل از هاوینگ به کف قیمت خود می‌رسد و قبل از هاوینگ روند صعودی را آغاز کرده و تا یک سال پس از آن به صعود خود ادامه می‌دهد.

مهم‌ترین نکته برای معامله‌گران این است که سه چرخه قبلی هاوینگ نشان می‌دهند قیمت‌ بیت کوین در ۸ هفته منتهی به این رویداد بیش از ۳۰٪ افزایش یافته است که عرضه آن را ۵۰٪ کاهش خواهد داد.

مارکوس تیلن (Markus Thielen)، بنیانگذار شرکت ۱۰X Research در مصاحبه با کوین دسک گفت: بیت کوین در ۶۰ روز قبل از هاوینگ به طور میانگین ۳۲درصد رشد می‌کند.

در زمان نگارش این مطلب، قیمت BTC نزدیک به ۵۲٬۰۰۰ دلار در نوسان است. بر اساس داده‌های گذشته بازار، ۳۲٪ رشد از اینجا به این معنی است که بیت کوین می‌تواند در روز هاوینگ یا پیش از آن نزدیک به رکورد ۶۹٬۰۰۰ دلاری خود معامله شود.

تیلن افزود: همانطور که شواهد سه چرخه قبلی هاوینگ نشان می‌دهد، هر چه به این رویداد نزدیک‌تر می شویم، احتمال افزایش قیمت بیت کوین بیشتر می‌شود. این تصور بدون شک در میان جامعه ترید سنتی (TradeFi) نیز وجود دارد که به شدت ETFهای بیت کوین را قبل از هاوینگ می‌خرند.

جریان‌های قوی ورود سرمایه به ETFهای اسپات بیت کوین در آمریکا، نشان‌دهنده روحیه صعودی در میان سرمایه‌گذاران سنتی است. این ETFهای قانونی اکنون به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند تا بدون دردسرِ ذخیره کردن بیت کوین، به راحتی در آن سرمایه‌گذاری کنند.

شاخص RSI به صعود اشاره دارد

RSI یک شاخص مومنتوم است که سرعت و تغییر حرکات قیمت را در یک دوره معین، معمولا ۱۴ روز، هفتگی یا ماهانه اندازه‌گیری می‌کند. عدد بالای ۷۰ برای این شاخص نشان‌دهنده یک حرکت صعودی قوی است.

یک هفته پیش، RSI چهارده روزه بیت کوین برای اولین بار از ماه دسامبر از مرز ۸۰ عبور کرد. طبق داده‌های ۱۰X Research، از بین ۱۴ دفعه‌ای که این اتفاق رخ داده است، در ۱۲ مورد، روندهای صعودی پر شتابی برای بیت کوین روی داده است که در ۶۰ روز بعد به طور میانگین ۵۴٪ رشد کرده است.

تیلن خاطرنشان کرد: اگر سیگنال‌های RSI را به عنوان یک مرجع در نظر بگیریم، بیت کوین از زمان آخرین سیگنال RSI با قیمت ۴۸٬۲۹۴ دلار معامله می‌شد و اگر تاریخچه بازار (میانگین سود بیش از ۵۴٪ در ۶۰ روز) مرجع ما باشد، بیت کوین می‌تواند بر اساس این سیگنال به ۷۴٬۶۰۰ دلار برسد. البته به این نکته هم باید توجه داشته باشیم که عملکرد گذشته بازار تضمینی برای دستیابی به همان نتایج در آینده نیست و عوامل کلان اقتصادی می‌توانند به تنهایی روندها را ایجاد کرده یا آن‌ها را تغییر دهند.

با این تفاسیر، تصویر فعلی اقتصاد کلان به دلیل اجرای محرک‌ترین سیاست مالی در سال‌های اخیر، از افزایش ریسک‌پذیری حمایت می‌کند. گلدمن ساکس نیز با استناد به انتظارات برای رشد قوی اقتصاد جهانی و کاهش ارزش دلار، پیش‌بینی پایان سال خود را برای شاخص S&P 500 به میزان ۴٪ افزایش داد و به ۵٬۲۰۰ رساند.

منبع: گسترش نیوز

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا