کد خبر: 080802141817
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

پیش بینی قیمت بیت کوین /حمایت ۳۴ هزار دلار شکسته می‌شود؟

در دنیای پرنوسان ارزهای دیجیتال، بیت کوین بار دیگر انعطاف‌پذیری خود را نشان داده است، به‌طوری که معامله‌گران قیمت این ارز دیجیتال را بالای سطح ۳۴ هزار دلار نگه داشته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته، شاهد حجم معاملات خیره کننده ۱۸.۳۷ میلیارد دلار بوده، هرچند که با افت جزئی ۲ درصدی مواجه شده است.

برخلاف نوسانات بازار، برتری بیت کوین در بازار همچنان پابرجاست و ارزش بازار فعلی این کوین ۶۶۵.۹ میلیارد دلار است.

پیش بینی قیمت بیت کوین

با بررسی نمودار روزانه بیت کوین، سطح محوری قیمت در ۳۳ هزار و ۹۲۰ دلار مشخص شده است که با سطح فیبوناچی اصلاحی ۲۳.۶ درصد مطابقت دارد. در مورد سطوح مقاومت بیت کوین، مانع نزدیک قیمت در سطح ۳۴ هزار و ۵۰۰ دلار و سپس ۳۵ هزار و ۲۵۰ دلار و بعد از آن حدود ۳۶ هزار و ۱۵۰ دلار قرار دارد.

از طرف دیگر، حمایت فوری بیت کوین در صورت وقوع سناریو نزولی، ۳۳ هزار دلار پیش بینی می‌شود که با سطح اصلاحی فیبوناچی ۳۸.۲ درصد همسو است. این روند با سطوح حمایتی ۳۲ هزار و ۴۵۰ دلار و ۳۱ هزار و ۸۰۰ دلار ادامه پیدا می‌کند؛ سطوح مذکور به ترتیب منعکس کننده ۵۰ درصد و ۶۱.۸ درصد فیبوناچی اصلاحی هستند.

از نقطه نظر تکنیکال، مقدار شاخص قدرت نسبی (RSI) در حدود ۵۷ قرار دارد. این مقدار، کمی بالاتر از نقطه میانی شاخص قرار دارد که منعکس کننده احساسات صعودی در بازار است و اقبال خرید غالب را در این ارز دیجیتال نشان می‌دهد.

علاوه بر این، میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (EMA) برای بیت کوین در سطح ۳۲ هزار و ۸۰۰ دلار ثبت شده است. از آنجایی که قیمت فعلی بیت کوین بالاتر از میانگین متحرک نمایی (EMA) در وضعیت تثبیت قرار دارد، این موضوع نشان دهنده یک روند صعودی کوتاه مدت است.

با مشاهده الگوهای نمودار روزانه، به نظر می‌رسد بیت کوین در موقعیتی قوی قرار دارد و به طور مداوم بالای سطح حمایت ۳۳ هزار و ۴۵۰ دلاری باقی مانده است. علاوه بر این، سطح فیبوناچی ۲۳.۶ درصد هر گونه روند نزولی قابل توجهی را مهار می‌کند.

ناحیه قرمز در نمودار بالا، نشان‌دهنده تثبیت قیمت بیت کوین است. این سطح نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران ممکن است به دنبال دلیل محکمی برای ایجاد یک شکست قابل توجه در روند قیمت بیت کوین باشند.

در پایان، روند قیمت بیت کوین صعودی است، به خصوص اگر بتواند بالاتر از آستانه ۳۳ هزار و ۹۰۰ دلار هفته را به پایان برساند. در سمت دیگر اما اگر قیمت به زیر این سطح برود، بیت کوین ممکن است یک روند اصلاحی نزولی را در ادامه هفته تجربه کند.

با توجه به شاخص‌های فعلی و نبض بازار، این احتمال وجود دارد که بیت کوین بتواند سطح مقاومت ۳۴ هزار و ۵۰۰ دلار را در طی روزهای بعد آزمایش کند.

با این حال، برای معامله‌گران ضروری است که با توجه به نشانگرهای فنی و شرایط بازار جهانی، هوشیار باشند، زیرا دامنه حرکت بازار کریپتو به شدت بی‌ثبات است. اتخاذ تصمیمات آگاهانه بر اساس ترکیبی از این شاخص‌ها همیشه محتاطانه‌ترین رویکرد برای معامله‌گران بوده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا