کد خبر: 18030031227
بازاربازارها و خدمات مالی

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۹خرداد / دهن‌کجی بازار ارز به اخبار منفی

درحالی‌که برخی از فعالان بازار ارز منتظر افزایش قیمت دلار بعد از جلسه روز گذشته شورای حکام بودند، اما امروز دلار سطح ۲۴هزار تومان را حفظ کرد و روند این ارز در معاملات پشت‌خطی هم نوسان چندانی ندارد.

 اقتصادآنلاین، دیروز قبل از برگزاری جلسه شورای حکام برخی از فعالان بازار ارز تصور می‌کردند که حجم خریدها در پی این نشست افزایش و قیمت دلار افزایش خواهد یافت، اما حتی به‌رغم انتشار اخبار منفی از این جلسه دلار در ساعاتی از معاملات امروز ۲۵۰تومان ارزان شد و به ۲۳۸۵۰تومان هم رسید.

رافائل گروسی مدیر آژانس انرژی اتمی روز گذشته با صدور بیانیه‌ای علیه ایران اظهار کرد که همکاری ‌نکردن ایران، ما را از تضمین ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای این کشور بازمی دارد و رایزنی‌های فنی با ایران احتمالا نتایج امیدوار کننده‌ای در پی نداشته باشد. وی همچنین ادعا کرده که در حل مسائل با ایران پیشرفتی نداشتیم.

از طرف دیگر وزیر امور خارجه آمریکا هم بیان کرده که پس از بازگشت به برجام ایران را در زمینه‌های دیگر پاسخگو می‌کنیم، ما انگیزه‌ای واقعی داریم تا برنامه هسته‌ای ایران را مهار کنیم و سپس از این مسئله به عنوان سکویی استفاده کرده تا ببینیم آیا می‌توان خود همین توافق را طولانی‌تر و در صورت لزوم قوی‌تر کرد یا خیر.

با وجود انتشار اخباری که چندان بوی بهبود اوضاع نمی‌داد، اما قیمت دلار شب گذشته در معاملات پشت‌خطی محدوده ۲۴هزار تا ۲۴۱۰۰تومان را حفظ کرد و با بی‌توجهی نسبت به اخبار منفی در ساعاتی از بازار امروز به ۲۳۸۵۰تومان هم رسید ولی در معاملات ظهر به ۲۴هزار تومان بازگشت.

 در میان این اخبار منفی امروز سخنگوی دولت مجددا نرخ فعلی ارز را غیر واقعی دانسته؛ به گفته ربیعی کارشناسان بین قیمت ۱۱ تا ۱۷هزار تومان بحث دارند اما دلار در همین محدوده خواهد ایستاد و با کاهش نرخ ارز به تدریج تورم هم پایین خواهد آمد.

ولی از آنجا که گوش بازار از وعده‌های ارزی مسئولان و اظهارات منفی درمورد برجام پر شده، دلار نسبت به این صحبت‌ها هم واکنش نشان نداد که به گفته فعالان بازار ارز، دلار برای تغییر مسیر صرفا منتظر یک اتفاق عملی است و از آنجا که همچنان خوشبینی نسبت به نشست برجام وجود دارد، به نظر می‌رسد حرکت بعدی دلار در مسیر نزولی باشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا