کد خبر: 08060044131
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

پیش بینی قیمت طلا با شروع روند کاهشی دلار / حباب سکه به ۴۵۰ هزار تومان کاهش یافت

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش قیمت طلا و سکه در پی روند نزولی دلار خبر داد و گفت: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، باتوجه به صحبت‌های رییسی درمورد کنترل بازار ارز به نظر می‌رسد روند نزولی قیمت طلا و سکه تا پایان هفته ادامه‌دار باشد.

نادر بذرافشان در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین درباره وضعیت بازار و قیمت طلا توضیح داد: همانطور که قبلا هم گفته شده نوسانات بازار جهانی، نرخ ارز و روند عرضه و تقاضا سه عامل موثر بر تغییر قیمت طلا و سکه هستند که حالا امروز با بازگشایی بازار‌های جهانی ارزش اونس در مقایسه با آخرین قیمت حدود سه دلار کاهش داشته است.

روند بازار ارز هم در پی صحبت‌های روز گذشته رییس‌جمهور نزولی شده که تحت تاثیر این عوامل روند نزولی قیمت طلا و سکه از دیروز شروع شده است.

این فعال بازار طلا به تغییر قیمت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: امروز قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار نسبت به ابتدای هفته حدود ۱۲۵هزار، هر گرم طلای ۱۸عیار ۳۲هزار، سکه طرح امامی تقریبا ۳۰۰هزار، سکه طرح قدیم ۲۰۰هزار، نیم سکه و ربع سکه هر کدام به ترتیب ۲۵۰هزار و ۱۰۰هزار و سکه یک گرمی ۵۰هزار تومان کاهش یافته است.

کاهش حجم معاملات طلا و سکه

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا در ادامه از کاهش تقاضا در پی افت قیمت‌ها نیز خبر داد و بیان کرد: تا هفته گذشته تقاضا اندکی افزایش یافته بود اما از ابتدای هفته با شروع روند کاهشی قیمت‌ها و صحبت‌هایی که منتشر شده، حجم معاملات طلا و سکه هم پایین آمده است.

حباب سکه نیز متاثر از همین موضوع از ۷۵۰ هزار تومان پنجشنبه هفته پیش به ۴۵۰ هزار تومان در بازار امروز کاهش یافته است.

بذرافشان با پیش‌بینی قیمت‌ها تا پایان هفته تصریح کرد: باتوجه به اقدامات تیم اقتصادی دولت جدید و صحبت‌های رییس‌جمهور در رابطه با کاهش نرخ ارز، امیدواریم روند کاهشی بازار طلا و ارز تا پایان هفته ادامه‌دار باشد.

همچنین اگر اتفاق سیاسی و اقتصادی خاصی رخ ندهد ثبات به بازار‌ها بازخواهد گشت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا