کد خبر: 03060043347
بازاربازارها و خدمات مالی

پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته / میزان تقاضا برای طلا به پایین ترین حد رسید

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزایش قیمت طلا و سکه را نتیجه رشد ارزش اونس و دلار دانست و گفت: به نظر می‌رسد تا چند روز آینده جو افزایشی بازار فروکش کند.

ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین با اشاره به وضعیت قیمت‌ها بعد از اتمام تعطیلی بازار بیان کرد: پیش‌بینی ما این بود که با بازگشایی بازار قیمت طلا و سکه اندکی کاهش یابد چراکه تقاضا به شدت کاهش یافته اما، روند صعودی دلار و اونس جهانی مانع تحقق انتظارات شد.

به گفته رییس اتحادیه طلا، نااطمینانی به سرمایه‌گذاری در بازار طلا بیشتر شده و از آنجا که هنوز برجام و آینده روابط سیاسی بلاتکلیف است کسی به دنبال خرید طلا و سکه نیست و از طرفی هم شرایط اقتصادی مردم به گونه‌ای شده که توان ورود به بازار‌های سرمایه‌گذاری را ندارند و این شرایط رکود بازار را تشدید کرده است.

وی درباره آینده بازار خاطرنشان کرد: چنانچه خبر خوشی از سمت برجام برسد و دلار از روند فعلی عقب‌نشینی کند، قیمت طلا و سکه هم کاهش خواهد یافت اما با تداوم این وضعیت نمی‌توان انتظار کاهش قیمت‌ها را داشت.

محمدولی اضافه کرد: درباره وضعیت تقاضا هم امید ما به نیمه دوم سال است چراکه اصولا در این نیمه حجم داد‌وستد‌ها بیشتر است؛ البته انتظار نداریم که بازار به رونق دو سال قبل بازگردد اما احتمالا شرایط از حالا بهتر خواهد شد.

 قیمت طلا و سکه دوم شهریور ماه

رییس اتحادیه طلا در پایان با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات بازار طلای امروز، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۲میلیون و ۱۷۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۶۰۰هزار تومان رسید.

او اضافه کرد: امروز نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۳۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۹۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۴۰۰هزار تومان فروخته شد؛ همچنین بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار به پنج میلیون و ۸۶هزار و طلای ۱۸عیار به گرمی یک میلیون و ۱۷۴هزار تومان رسیده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا