کد خبر: 270901113294
اقتصاداقتصاد کلانبازاربازارها و خدمات مالی

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۸ آذر ۱۴۰۱

امروز در بازار قیمت سکه تمام، کاهش و قیمت نیم و ربع سکه افزایش داشت. به نظر می‌رسد بازار در انتظار مذاکرات هسته‌ای برجام است. اما آیا فردا قیمت طلا و سکه ارزان می‌‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز بازارهای بین‌المللی در تعطیلی پایان هفته به سر بردند. قیمت طلای جهانی در همان محدوده ۱۷۹۳ دلاری قرار داشت و قیمت دلار نیز روند کاهشی محدودی داشت.

 

بازارهای مذکور قیمت طلا و سکه را در بازار معاملات تهران تحت تاثیر قرار می‌دهد و امروز نیز روند صعودی قیمت‌ها در بازار فلز زرد اندکی کاهشی بود.

این استراحت قیمت در بازار طلا و سکه در ۲ هفته گذشته از معدود روزهایی است که اتفاق افتاد. به نظر می‌رسد به دلیل حالت انتظاری بازار نسبت به سفر اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران است.

قیمت طلا و سکه منتظر مذاکرات هسته‌ای است

در حالی که روند بازار دلار و معامله‌گران منتظر نتایج مذاکرات و ورود هیات مذکور به کشور هستند، قیمت طلا و سکه نیز به تبعیت از دلار فعلا روند باثبات با میل محدودی به کاهش قیمت را دارد.

 به اعتقاد کارشناسان بازارهای مالی، قیمت دلار مهمترین عاملی است که بر قیمت طلا و سکه در بازار داخلی تاثیر می‌گذارد.

در روز گذشته نیز تغییر کانال قیمت دلار توانست قیمت سکه را که در روزهای پایانی هفته گذشته با میل محدودی به کاهش در جریان بود، به افزایش ترغیب کند.

معامله‌گران بازار معتقدند اگر قیمت دلار در پی اخبار مذاکرات هسته‌ای برجام روند کاهشی نداشته باشد قیمت سکه به کانال ۲۰ میلیون تومانی نیز ورود می‌کند.

در مقابل کاهش قیمت اسکناس آمریکایی، قیمت طلا و سکه را نیز متاثر می‌سازد و سکه به محدوده‌های قیمتی پایین‌تر ورود می‌کند.

برخی معامله‌گران نیز معتقدند دولت قصد دارد نقدینگی را از بازار جمع کند و این افزایش قیمت‌ها در بازارهای سرمایه به ویژه دلار و سکه به همین دلیل است.‌

آن‌ها معتقدند بانک مرکزی قصد دارد کسری بودجه خود را توسط مردم جبران کند و بعد قیمت‌ها را به یکباره پایین‌ بکشد.

حباب سکه نیز که به اعتقاد برخی کارشناسان آلارم قیمت دلار را می‌دهد، روند صعودی تاریخی را در ۲ هفته گذشته شاهد بود.

حباب این قطعه فلز زردرنگ در هفته‌های گذشته با پرش‌های ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی همراه بود. اگر در برخی روزها نیز مسیر کاهشی داشت، این کاهش به اندازه‌ای محدود بوده که تاثیر چشم‌گیری بر قیمت حباب سکه نداشته است.

حباب ربع سکه، ۵ میلیون

حباب سکه بهار آزادی که در روزهای انتهایی آبان ماه سال جاری تا ۳۰۰ هزار تومان هم رسیده بود، امروز نزدیک به محدوده ۲ میلیون تومانی رسید.

حباب ربع سکه که ۵ میلیون تومان است، بیش از نیمی از قیمت این قطعه از سکه را شامل می‌شود.

همچنین حباب سایر قطعات سکه نیز دست‌کمی از سکه‌های مذکور ندارند و در محدوده‌هایی نزدیک به ۴ میلیون تومان در نیم سکه و بیش از ۲ میلیون تومان در سکه امامی و سکه گرمی قرار دارند.

امروز یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱، قیمت سکه امامی حدود ۵۰ هزار تومان کاهش داشت و با قیمت ۱۸ میلیون و ۸۴۷ هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه بهار که امروز با روند کاهشی آغاز به کار کرد، در لحظه نگارش این گزارش بین افزیش و کاهش قیمتی در حدود ۵ تا ۱۰ هزار تومانی نوسان داشت‌ این سکه با قیمت حدود ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مبادله شد.

نیم و ربع سکه از ابتدای معاملات امروز با روند افزایشی در حدود ۵۰ هزار تومانی آغاز به کار کردند و به قیمت ۱۲ میلیون و ۲۵۰ و ۹ میلیون و ۲۵۰ هزارتومان رسیدند.

سکه گرمی با افزایش نزدیک به ۱۰۰ هزار تومانی به قیمت ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید. این قطعه از سکه در یک ماه‌ گذشته کمترین نوسان کاهش و افزایش قیمت را در خانواده خود داشت.

امروز روند کاهش قیمت طلا بیشتر از بازار سکه بود. هر مثقال طلا در حدود ۱۸۶ هزار تومان ارزان شد و به قیمت ۷ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان رسید.

 هر گرم طلای ۱۸ عیار هم با کاهش نزدیک به ۵۰ هزار تومان در لحظه نگارش این گزارش به قیمت یک میلیون و ۷۱۲ هزار تومان رسید.

همچنین قیمت طلای دست دوم امروز یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شد. طلای نو و دست دوم اکنون نزدیک به ۱۲ هزار تومان با هم تفاوت قیمت دارند.

نوسان کاهشی قیمت طلا امروز زیاد بود و در برخی ساعات به ۵۰ هزار تومان کاهش و در برخی ساعات به نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت می‌رسید.

قیمت‌های فوق تا پایان ساعات معاملاتی در بازار طلا و سکه در نوسان است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا