کد خبر: 250602137993
اقتصاداقتصاد کلانبازاربازارها و خدمات مالی

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ / چرت تابستانه بازار طلا پاره می‌شود؟

قیمت طلا و سکه در آخرین روزهای هفته گذشته به تبعیت از رشد تقاضا در بازار ارز، مسیر افزایشی را در پیش گرفت. به زعم معامله‌گران بازار طلا، این بازار در شرایط رکودی قرار دارد و تقاضا به حداقل رسیده است. آیا بر اساس پیش‌بینی بازیگران بازار، روند قیمت‌ها رو به افزایش است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در آخرین معامله هفته گذشته،‌ در روند افزایشی به کار خود پایان داد. افزایش تقاضا برای مسافرت‌های تابستانی قیمت دلار را بالا برد و کاهش قیمت انس‌ جهانی طلا نیز نتوانست مانع رشد قیمت، در بازار طلا شود.

قیمت سکه و حباب آن ۲۶ شهریور ۱۴۰۲

هفته گذشته و همزمان با معاملات طلا در بازار داخلی، قیمت انس جهانی به کف کانال ۱۹۰۰ دلاری رسید و در لحظه نگارش این گزارش با افزایش بیش از ۱۴ دلاری با قیمت ۱۹۲۳ دلار در حال معامله است.

گفتنی است با افزایش‌ قیمت‌ها در بازار طلا، سکه امامی بار دیگر به کانال ۲۸ میلیونی برگشت و سکه گرمی نیز در کانال ۶ میلیونی قرار گرفت.

کدام سیگنال طلا و سکه را صعودی کرد؟

هفته گذشته موضوع برگزاری نشست‌ شورای حکام مهمترین سیگنال ورودی به بازارهای مالی بود. تعیین تکلیف نتیجه این نشست که آیا علیه ایران بیانیه‌ای صادر می‌شود یا خیر، معامله‌گران را نسبت به دادوستد سرد کرد؛ اما تقاضای مسافرتی در فرصت باقیمانده از تابستان اثر خود را بر بازارها گذاشت و قیمت دلار و متعاقب آن قیمت طلا و سکه نوسان افزایشی گرفت.

روز گذشته نشست شورای حکام به پایان رسید و صدور قطعنامه جای خود را به بیانیه داد. در این بیانیه آمده است که اگر ایران اقدامات ضروری و فوری را اجرایی نکند، شورا باید برای انجام اقدامات بیشتر برای پاسخگو کردن ایران در آینده، آماده باشد.

از جمله موضوعات مورد بحث، نصب مجدد دوربین‌های نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که تهران از سایت‌های هسته‌ای شناخته شده خود حذف کرده بود و همچنین توضیح در مورد وجود ذرات اورانیوم غنی‌شده در ایران.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی سیگنال‌های مذکور می‌تواند در صورت برآورده نشدن، اثر صعودی بر بازارهای مالی بگذارد. همچنین تحلیلگران فنی معتقدند هفته پیش رو قیمت دلار در کریدور ۵۰ هزار تومانی می‌ماند و متعاقب آن قیمت طلا و سکه نیز در محدوده‌های فعلی نوسان خواهد داشت.

نوسان افزایشی قیمت طلا و سکه در پایان معاملات هفتگی

در آخرین معامله هفته گذشته قیمت سکه امامی با رقم ۲۸ میلیون و ۲۵۲ هزار تومان معامله شد. سکه بهار نیز در کانال ۲۵ میلیونی پیشروی کرد و با رقم ۲۵ میلیون و ۲۹۶ هزار تومان رسید.

نیم و ربع سکه نیز به ترتیب با رقم ۱۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شدند. در آخرین معامله هفته گذشته سکه گرمی در کف کانال ۶ میلیون تومانی مبادله شد.

هفته گذشته قیمت طلا نیز افزایش محدودی داشت. قیمت هر مثقال طلای ۱۸ عیار به ۱۰ میلیون و ۱۷۴ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز دو میلیون و ۳۴۸ هزار تومان شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا