کد خبر: 20010176848
راه و مسکنروزنامه

پیگیری تکمیل طرح‌های راهسازی چهارمحال و بختیاری از سوی استاندار

استاندار چهارمحال و بختیاری به همراه مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران استانی در دیدار با وزیر راه و شهرسازی، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام این استان را پیگیری کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری با اشاره به جلسه برگزار شده با وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: این جلسه با محوریت توسعه محورهای مواصلاتی استان و پیگیری اعتبارات لازم جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت‌دار در حوزه راه‌سازی استان برگزار شد.

او افزود: پروژه راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد یکی از طرح‌های پیشران، زیرساختی و اولویت‌دار در حوزه راهسازی در استان محسوب می‌شود که پیشرفت فیزیکی این طرح در سال گذشته به ۶۵ درصد رسید و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص پیدا کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد، جزو پروژه‌های دارای اولویت در مصوبات سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است، تصریح کرد: این پروژه برای تکمیل نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است که در سفر ریاست جمهوری به استان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه‌ زیرساختی اختصاص پیدا خواهد کرد.

حیدری تصریح کرد: همچنین ایستگاه راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد به‌زودی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در منطقه رحمتیه شهرکرد کلنگ‌زنی می‌شود.

او افزود: همچنین محورهای مواصلاتی نیمه‌تمام استان از جمله محور بن به داران، تیران به سامان و جاده ساحلی سامان به قراقوش نیز جزو مصوبات سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری قرار خواهد گرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه تسریع در تکمیل محور چهار خطه شهرکرد به شلمزار، یکی از موضوعات مورد تاکید در دیدار با وزیر راه و شهرسازی بود، یادآور شد: تکمیل این محور نیازمند تخصیص اعتبار به‌ صورت ویژه است، مجوز ماده ۵۶ و امکان استفاده از تسهیلات بانکی برای تکمیل این طرح دریافت شده و احداث آن در آینده‌ای نزدیک با تایید بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات آغاز می‌شود.

حیدری خاطرنشان کرد: باتوجه به پیشرفت فیزیکی این طرح، پیش‌بینی می‌شود که محور شهرکرد به شلمزار امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

او اضافه کرد: پروژه محور  فرخشهر به دزک به شلمزار به ناغان به کارون ۴ نیز یکی از طرح‌های مهم راه‌سازی در چهارمحال و بختیاری است که با پیگیری‌های صورت گرفته ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای تکمیل این پروژه اختصاص پیدا می‌کند و تضامین بانکی توسط سازمان برنامه و بودجه صادر و به بانک مرکزی ارسال شده است و به ‌دنبال دریافت اعتبار برای تکمیل این طرح هستیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ برای پروژه محور شهرکرد به بازفت به مسجد سلیمان نیز ۱۴۷ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که این طرح نیز با توجه به اینکه نیازمند اعتبارات بسیار بالایی برای تکمیل است، در سفر رییس جمهور به استان مورد تاکید قرار می‌گیرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا