کد خبر: 060802141644
اخبار شرکت هااقتصادتولید و بازرگانیروزنامه

چالش اصلی شرکت صبا فولاد خلیج فارس؛ بروکراسی‌ها و قوانین دست و پا گیر در راه تولید و صادرات

دکتر احسان دشتیانه، مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس در نشست خبری در حاشیه سمپوزیم فولاد ۱۴۰۲ در جزیره کیش در پاسخ به عصر اقتصاد مبنی بر صادرات محصولات  صبا فولاد خلیج فارس عنوان کرد که شرایط بازار صادرات و بازار داخلی و قوانین و دستورالعمل ها و… باعث می شود صادرات فولادی کاهشی شود.

وی گفت: چالش اصلی شرکت ما بروکراسی ها و قوانین دست و پا گیر در راه تولید و صادرات است و یکی دیگر از چالش های اصلی شرکت تامین مالی است وما در صبا فولاد حتما از مدل های تامین مالی خارجی برای رفع این چالش استفاده خواهیم کرد.

به گزارش عصراقتصاد، مدیر عامل صبا فولاد شرکت در رابطه با پذیره نویسی «فصبا» در بورس گفت: از انجام  تمام مراحل پذیره‌نویسی و مجمع آن  نیز برگزار شد و مجمع مورد تایید سازمان قرار گرفت و مجوز پذیره‌نویسی از سوی سازمان صادر شد و در حال حاضر در مرحله ثبت شرکت‌هاست.وی در خصوص زمان پذیره‌ نویسی بیان کرد: مرحله ثبت شرکت‌ها بین ۱۰ روز تا دو هفته زمان بر خواهد بود و بلافاصله پس از آن پذیره‌نویسی آغاز و نماد فعال خواهد شد.

دشتیانه ادامه داد: به محض فعال شدن نماد اطلاعات از طریق کدال به سهامداران اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس با اشاره به عملکرد این شرکت گفت: افزایش سرمایه ۸۰۹ درصدی این شرکت و رسیدن آن به ۵۰ هزار میلیارد ریال نیز انجام شده است.

دشتیانه با بیان اینکه صبا فولاد خلیج فارس مرحله به مرحله برای توسعه هدف گذاری کرده است، افزود: این شرکت احداث یک واحد احیای مستقیم به ظرفیت یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن بریکت گرم تا سال ۱۴۰۴، احداث واحد فولادسازی و ریخته گری تختال ضخیم به ظرفیت یک و نیم میلیون تن در سال برای فاز ۳ در افق ۱۴۰۷ و تولید ۳ میلیون تن محصول نهایی با ارزش افزوده بالا در افق ۱۴۱۰ را هدف‌گذاری کرده است.

وی از رشد تولید در این شرکت خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی لازم برای رشد ۵۰ درصدی تولید صبا فولاد خلیج فارس در سال ۱۴۰۲ صورت گرفته است تا در آستانه ظرفیت اسمی قرار بگیریم.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس اجرای طرح‌های توسعه صبا فولاد خلیج فارس و تامین مالی این طرح‌ها را اولویت این شرکت فولادی عنوان کرد و طرح‌های مگامدول احیای مستقیم شماره ۲، احداث واحد فولادسازی و نورد ورق‌های فولادی را جزو طرح‌های توسعه صبا فولاد خلیج فارس  نام برد.

وی ادامه داد: تیم مدیریتی منسجم شرکت صبا فولاد خلیج فارس به خوبی پایدارسازی و رشد تولید را رقم زده است. حداکثر تولید این شرکت پیش از این سالانه ۸۲۰ تا ۸۳۰ هزار تن بوده اما تولید ما در سال مالی جاری با رشد قابل توجه به ۱ میلیون و ۷۰ هزار تن خواهد رسید.

اهداف کوتاه مدت ما در صبا فولاد خلیج فارس در گام اول پایدارسازی و در گام دوم رشد تولید بوده که هر دو محقق شده و اکنون تحقق اهداف بلندمدت یعنی اجرای طرح‌های توسعه را دنبال می‌کنیم. اولین طرح توسعه ما مگامدول احیا مستقیم شماره ۲ است که تا سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد و سپس در گام‌های بعد، احداث واحد فولادسازی و واحد نورد ورق‌های فولادی را دنبال می‌کنیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا